Klokkespotting

Panerai på kokk på Vippa. Fra God morgen Norge.

4ACDC953-6B2C-4932-8E80-9B89C082EEA4.jpeg
1D35D1BC-8806-4A6A-A2BE-DE4E8D9BA784.jpeg
 
Spottet to karer på 34-bussen på søndag med henholdsvis Rolex BLNR på jubilee bracelet, samt IWC Portuguese. Fikk dessverre ikke knipset bilde.
 
  • Liker
Reaksjoner: Dingle
På trikken, forkjøla trøtt og sliten på en flat fredag.
Overraskelsen er total!
Gleden kommer tilbake.
Tribute to Mil-Spec, Daytona 116500 svart og Seiko Presage rett foran meg:)

Blancpainen var nydelig!!! Daytona bleknet ved siden av.

Nerdelige hilsener fra meg, Genta
D91A0DCF-95C2-4911-99C5-BE8EB0B07E15.jpeg
 
På trikken, forkjøla trøtt og sliten på en flat fredag.
Overraskelsen er total!
Gleden kommer tilbake.
Tribute to Mil-Spec, Daytona 116500 svart og Seiko Presage rett foran meg:)

Blancpainen var nydelig!!! Daytona bleknet ved siden av.

Nerdelige hilsener fra meg, Genta
Vis vedlegg 92357

Nästa gång får vi ta en trikk gtg ;) 16600 är för övrigt det bästa Rolex lagat, perfekt!. Men varje gång jag ser en 116500 blir jag lika överraskad över hur bling dom faktiskt är.
 
  • Liker
Reaksjoner: uret og Genta
258EB63C-A5F1-4E99-8E0B-484E365412B0.jpeg

9970D6A3-E647-4FB9-9E2D-1F6CC0B48AE6.jpeg
F7A33974-1E3F-4F3F-A95A-A64853E55CD9.jpeg
IWC Portoguese Chronograph på forsiden av Stavanger Aftenblad i dag.

På håndleddet til en lokal mangemillionær, Alfred Ydstebø, som driver nødhjelp.

Litt på kanten å reise rundt i felten med en slik klokke.. Kanskje han er IWC ambassadør.

Blir feil å henge ut en mann som faktisk prøver å gjøre en innsats. Men, tror jeg heller hadde valgt Casio Pathfinder hvis jeg skulle reist inn i det området.
 
Blir feil å henge ut en mann som faktisk prøver å gjøre en innsats. Men, tror jeg heller hadde valgt Casio Pathfinder hvis jeg skulle reist inn i det området.

Ja, jeg er enig. Beundringsverdig og forbilledlig arbeid, men både av moralske hensyn og mtp å ikke skade klokka, hadde jeg kanskje valgt et annet ur for anledningen. Kommenterte noe lignende på et bilde på Klokkeriet for en tid tilbake der en kar poserte med en 116610LV inne i en flyktningleir i Midtøsten, fikk bare surmuling og kjeft tilbake. Tydeligvis ikke alle som delte min oppfatning.
 
Nå mente jeg ikke at det er umoralsk å drive med humanitært arbeid, som sagt tvert imot forbilledlig, når man er rik. Jeg mente at å ha et dyrt ur på armen når man er omgitt av mennesker som eier veldig lite og/eller har mistet alt er litt "bad taste".

Nå har det seg slik at jeg har en del års erfaring med å drive helsehjelp i varierte omgivelser både utendørs og innendørs, i et utall ulike omgivelser og min erfaring er at det blir det veldig fort riper og skader på ur av. Har også smertefullt erfart at ur tåler veldig dårlig desinfisering, som det blir mye av når man driver med slikt.