Klokkespotting

Tja.

Gullrolex og fleece = ?
RM og driteselfie = ?

Jeg er usikker på hva hele spottinggreia går ut på - egentlig.

Her er mitt bidrag i @andersmp style
2ywwqhj.jpg

Redigert av en moderator:
Endelig!

Endelig rører noen, @Loevhagen, ved noe jeg gjennom flere år har stilt meg uforstående til, nemlig klokkespotting uten bilde.

Det forekommer meg at de fleste nevnte spottingene skjer i løpet av noen korte øyeblikk og gjerne på noe avstand. Avogtil noe tildekket av bekledning. Likevel er det flere av spotterne som klarer å vise til merke, modell, produksjonsår og andre detaljer! Ofte er det gjerne et merke spotteren selv ikke har.
Utrolig med slik formidabel detaljkunnskap på kort tid! :confused:

Er dette kun en måte å samle antall innlegg på? Eller kanskje en måte å vise oss andre ens viten om et bestemt merke/modell?

Morsomt og imponerende blir det først den dagen spotterne legger ved et bilde, tatt med det allestedsnærværende mobilkameraet.

IMO

Endelig rører noen, @Loevhagen, ved noe jeg gjennom flere år har stilt meg uforstående til, nemlig klokkespotting uten bilde.

Det forekommer meg at de fleste nevnte spottingene skjer i løpet av noen korte øyeblikk og gjerne på noe avstand. Avogtil noe tildekket av bekledning. Likevel er det flere av spotterne som klarer å vise til merke, modell, produksjonsår og andre detaljer! Ofte er det gjerne et merke spotteren selv ikke har.
Utrolig med slik formidabel detaljkunnskap på kort tid! :confused:

Er dette kun en måte å samle antall innlegg på? Eller kanskje en måte å vise oss andre ens viten om et bestemt merke/modell?

Morsomt og imponerende blir det først den dagen spotterne legger ved et bilde, tatt med det allestedsnærværende mobilkameraet.

IMO
Jeg på min side lar meg underholde av at spottede personer veldig ofte omtales som en «herremann», en betegnelse som utelukkende benyttes når noen er spottet ... Usikker på den eksakte definisjonen av «herremann», men har kommet til at det må være det samme som «en observert person av hannkjønn, med klokke på armen».

@acnorway kan sikkert fortelle historien om når han prøvde å ta bilde av en spotting... ;) hehehe

Ja klokkespotting blir særdeles lite diskré når man forsøker å ta bilde av klokken til en kollega i lunsjen og telefonen bestemmer seg for å lyse opp hele kantinen med blitzen..

Spotten en som bare er nødt til å være asylant. En herremann hos Bjerke med AP RO i gull som forhørte seg om en city of sails gummirem til klokken sin. Oset WIS av en slik forespørsel :p

Denne tråden, med eller uten bilder, gir meg et lite innblikk i hva mennesker rundt i landet har på armen. Av og til får man følelsen av at det bare er folk her inne som bryr seg om ur, noe denne tråden til dels motbeviser. Det finner jeg underholdende :D

jeg på min side lar meg underholde av at spottede personer veldig ofte omtales som en «herremann», en betegnelse som utelukkende benyttes når noen er spottet ... Usikker på den eksakte definisjonen av «herremann», men har kommet til at det må være det samme som «en observert person av hannkjønn, med klokke på armen».

spotten en som bare er nødt til å være asylant. En herremann hos bjerke med ap ro i gull som forhørte seg om en city of sails gummirem til klokken sin. Oset wis av en slik forespørsel :p
q.e.d.

Spottet en Rolex sub i boblebadet på Norefjell spa & resort idag. Han hadde også et armbånd på andre armen som var bezelen til en sub, så det må jo være en wiz. Noen her?

Panerai Submersible på lenke på flyet til New York. Klarte å unngå at blitzen gikk av, men bildekvaliteten på avstand i dårlig lys ble ikke all verden å skryte av :p

jxw05tp.jpg

Gitt alle de superflotte fakeutgavene som finnes - og at man de facto kun ser en klokke spottet på avstand i fart - hvordan kan dere som poster her egentlig vite at dere egentlig ser den klokka dere tror dere ser?

Spottet en JLC av noe slag i speilet på mitt eget bad i natt.

Sikkert på at den ikke var fake, @MrMstone?