Klokkespotting

Er vel strengt talt på plass med en ny "Skjerp deg", men jeg får innse nederlaget, at ts-medlemmer ser på samme dritten som resten av Norge.

Programmet er jo et høydepunkt lørdag kveld. Finnes selvfølgelig bedre alternativer på den tiden, men om TV skal stå på, så gjerne tolking av andres musikk ;)

-------

Hva var det fortesten Øyvind Loven brukte på Nytt på nytt? Han er jo kjent for "høy standard" ellers i livet, men klarte ikke å spotte.
 
Redigert:
Noen som ser hvilket ur de filmer i åpningssekvensen i "Kampen om Tungtvannet" på NRK1?

Tungtvannet_zps0687cdba.png
 
Er det ikke en Omega Seamaster av noe slag? Jeg har sittet og lurt på om det kunne være en Seamaster fra 50-tallet, noe som unektelig ville være litt morsom :)

Til de som er in the know :)
@jarlfr @krille @lobergen @ErikR @Arcticboy

Jeg har lyst til å si Tissot Seastar..... Men @TubaTom er inne på noe med Roamer, den logoen ser veldig Roamerete ut.
 
Redigert av en moderator:
Er det ikke en Omega Seamaster av noe slag? Jeg har sittet og lurt på om det kunne være en Seamaster fra 50-tallet, noe som unektelig ville være litt morsom :)

Til de som er in the know :)
@jarlfr @krille @lobergen @ErikR @Arcticboy

med den ville vel ikke hatt så fin patina da.. egentlig før sin tid. Ennå en blemme, selv om jeg mener en 06 skoda(var det det?)
var hakket værre..
 
Redigert av en moderator:
logoen virker litt buet, smallere mot yttersidene og fetere på midten. Det som slår meg er et lemania ur.
Indeksene (12,3,6,9) virker også å stemme mer.

Link til et forum for militærur

edit: mulig timeindeksene ikke er så flate som de gir inntrykk av på bildet, og heller er litt mer dråpeformet som bildet på mwr.
 
Redigert:
Jeg ser at indexene ikke er helt hundre prosent riktige, men vet at Roamer også har hatt mer pilformede indexer enn på denne.

Syntes dette er veldig likt i allefall. Se spesielt utforming på tallene og logo.
303161d1316808654-roamer-popular-mst-400-heute-habe-ich-mich-selbst-erschrocken-img_2516.jpg
 
Det hadde vært litt gøy om de som har fasiten hadde funnet den tråden.

Det første jeg tenkte på når jeg så logoen var ARSA.
 
Det hadde vært litt gøy om de som har fasiten hadde funnet den tråden.

Det første jeg tenkte på når jeg så logoen var ARSA.

il_570xN.407524085_idxy.jpg


Tenkte du på noe sånt? Veldig likt men toppen av 3-tallet er flatet ut. Ofte typisk at slikt er går igjen som kjennetegn er det ikke? Kjenner ikke til om dette er standard på ARSA ur eller ikke, så skal ikke påstå at det ikke kan være en annen modell fra dem.