Klokkespotting

Jeg synes så bestemt jeg så en 7-day Portuguese på hånda til Stein Erik Hagen på nyhetene i går, noen andre?

Møte i går. 4 stk rundt bordet:

Cartier Santos 100, Rolex Submariner Date, IWC Aquatimer og min PAM164.

Det var ikke en setting hvor det var naturlig å kommentere det, men oddsen for at ihvertfall én av de synes klokker er morsomt er jo lav.

Da jeg kom ut sto det 3 "Breitling" og røyket, 2 Steelfish og en Breitling for Bentley...

GOD DAG!:p

OT, men det er morsomt å se at det finnes minimum et annet menneske på jord som skjønner dette med odds....

Jeg sier ofte ting som "oddsen er rimelig lav for at en eller annen har tatt med en vinopptrekker", så svarer jeg gjerne noen "nei, nei, det er kjempehøy odds for at noen har tatt med det, alle er nemlig glade i vin og har med en flaske".

OT, men det er morsomt å se at det finnes minimum et annet menneske på jord som skjønner dette med odds....

Jeg sier ofte ting som "oddsen er rimelig lav for at en eller annen har tatt med en vinopptrekker", så svarer jeg gjerne noen "nei, nei, det er kjempehøy odds for at noen har tatt med det, alle er nemlig glade i vin og har med en flaske".

Kom bare til å tenke på en ting relatert til dette.

Hvor ofte får man ikke spørsmål fra folk som står med røyken i hånden om man har lighter? :D

Det blir også litt som å kjøpe seg en ny bil, uten at man har førerkort :D

Kjenner på meg at det er fredag, jeg er i det lystige hjørnet :mrgreen:

Tror jeg har kommentert Hagen i denne tråden før? Hm.. Kanskje under den tro a det var en Dornblüth. Formen på kassene er jo ikke direkte ulik. La også merke til IWCen. Han har vist den noen ganger i DN også mener jeg å ha sett.

Senkveld

Ny klokke på Harald Rønneberg? Mulig jeg ikke er helt oppdatert og ikke har sett på Senkveld på en stund, men sist jeg så hadde han vel en IWC Big Pilot.

Nå? Seadweller?

Ny klokke på Harald Rønneberg? Mulig jeg ikke er helt oppdatert og ikke har sett på Senkveld på en stund, men sist jeg så hadde han vel en IWC Big Pilot.

Nå? Seadweller?

Jeg så også Senkveld og lurte også på hvilken klokke det var :) Jeg syntes det muligens lignet på en Omega SM Planet Ocean 45mm med svart bezel men er ikke sikker. Det var en stor klokke, så hvis det var en Seadveller, må det hvertfall ha vært en DeepSea...

Jeg så også Senkveld og lurte også på hvilken klokke det var :) Jeg syntes det muligens lignet på en Omega SM Planet Ocean 45mm med svart bezel men er ikke sikker. Det var en stor klokke, så hvis det var en Seadveller, må det hvertfall ha vært en DeepSea...

Jeg har sett Harald bruke en Omega PO med svart bezel og røde tall på skiven.

Så en reportasje i lokalavisa og sannelig ser det ut som at Styrk Fjærtoft Trondsen har god smak når det gjelder ur :cool:
Er ikke dette en Daytona?
DSCN0487.jpg

DSCN0488.jpg

Jeg sitter her og surfer litt mens den vakre ser på yndlingsserien: Bones. Jeg ser/hører på med et kvart øye og halvt øre. Skvatt litt da de pluselig begynte å snakke om Rolex - den ene hovedpersonen har fått en Rolex, noe som skal være et symbol på hennes plutselig nyvunne rikdom.

Desverre er det personer som kjøper klokker kun for statusen.. Skulle ønske det bare var på film & tv det skjedde...
Skaper dårlig rykte på de store merkene. Men slik har det nå alltid vært, og kommer alltid til å bli. Enkelte merker er mer utsatt enn andre, bl.a. Rolex.

Riktig, mye av stigmatiseringen som fører med seg ved å eie en Rolex gjør at jeg faktisk skygger litt unna. Selv om jeg liker klokkene.

Apropos Rolex

Traff en gammel bekjent i går som jeg har jobbet med tidligere. Spurte hvordan det gikk, og han kunne fortelle at det gikk rimelig bra. Håndleddet fortalte den samme historien, der hadde han en flunkenes ny GMT Master TT med kjeramisk bezel. Fantastisk flott klokke.

På samme arrangement så jeg forøvrig en TT Submariner og en TT Datejust. Gull er tydeligvis kommet for å bli. :p