Klokkeriet

Ja hvem skulle fått pengene? Hvem eier egentlig gruppen? Admins har jo blitt byttet over en lav sko igjennom disse årene….
Ingen av de gjenværende var med og starte dette her 🤷🏼
Hvordan kan noen ha kommersielle rettigheter til en gruppe på Facebook?

Spørsmålene er mange, svarene er få….

Jeg har selv vært medlem der i 10 år, bare for å nevne det

Nå er ikke jeg noe enigma innen meta-universet, men en gruppe på Facebook er vel ikke mulig å selge? Eller? Det er vel så vidt jeg kan forstå Meta som eier rettighetene til innholdet på plattformen.
Og en juridisk person parallelt med en fb-gruppe er jo ikke verdt to cent uten selv gruppen. Dette er jo bare rør og vas fra ende til annen.

Og for å konkludere enkelt. Så lenge gruppen ikke har noe monetær verdi så spiller det vel ingen rolle hvem som moderer eller styrer dette røret.

Dette er noe jeg skjønner meg mindre og mindre på. Hvordan har en FB gruppe verdi som kan omsettes?
De kan jo ikke ta betalt for medlemskap eller tjenester, og de kan ikke selge reklame for det gjør Meta selv.
Hvor ligger verdien i dette «klokkeriet-universet»?

Dette er noe jeg skjønner meg mindre og mindre på. Hvordan har en FB gruppe verdi som kan omsettes?
De kan jo ikke ta betalt for medlemskap eller tjenester, og de kan ikke selge reklame for det gjør Meta selv.
Hvor ligger verdien i dette «klokkeriet-universet»?
Medlemslistene? Plattform for å selge klokker for en forhandler .

• Liker
Reaksjoner: Mitch Rapp
Medlemslistene? Plattform for å selge klokker for en forhandler .
Evt en strålende mulighet for en forhandler til å kvitte seg med sin største konkurrent.

Jeg er 100% sikker på at det gamle administrator teamet aldri hadde solgt og at de er klar over at et salg hadde vært den sikre døden for gruppa.

Er det noen som derimot er truende til å selge eller finne på noe lignende så er det nok de som styrer skuta nå.

Det er vel ikkje en hemmelighet at tidligere driftere av klokkeriet har sett på muligheten på å utvikle konseptet, men det har vist seg vanskelig då markedet rett og slett blir for lite . Var vel derfor as også blei avvikla .

• Liker
Reaksjoner: AmBull og Mitch Rapp
Budet og et "salg" kan jo bety noe annet enn salg også tenker jeg. Kanskje det er en forhandler som kjøper seg eksklusiv rett til å annonsere i gruppen med 100 000 medlemmer. For pr idag kan ikke kommersielle aktører annonsere i den gruppen.
Det er vel verdt noen kroner tenker jeg.

Budet og et "salg" kan jo bety noe annet enn salg også tenker jeg. Kanskje det er en forhandler som kjøper seg eksklusiv rett til å annonsere i gruppen med 100 000 medlemmer. For pr idag kan ikke kommersielle aktører annonsere i den gruppen.
Det er vel verdt noen kroner tenker jeg.

Tjo. En vil jo på et tidspunkt få problemer med Meta ettersom det vil bryte med deira retningslinjer.

Den potensielle kjøperen Shobhit antar jeg er Shobhit Garg, som står bak klokke-brukthandleren Timelux? Kan kanskje være greit å kombinere bruktforhandler med Klokkeriet som admin/"eier"

Redigert:
IMG_5460.jpeg

• Haha
Reaksjoner: Jone
Den potensielle kjøperen Shobhit antar jeg er Shobhit Garg, som står bak klokke-brukthandleren Timelux? Kan kanskje være greit å kombinere bruktforhandler med Klokkeriet som admin/"eier"
Nå må jeg være forsiktig for dette er fritt etter hukommelsen og kan være feil, men var ikke han involvert med noe fakes?

Nå må jeg være forsiktig for dette er fritt etter hukommelsen og kan være feil, men var ikke han involvert med noe fakes?

Nei, men han ble kastet ut herifra og på Klokkeriet som følge av dokumentforfalskning tidlig i karrieren.

(Ble nevnt selv av vedkommende i en av de mange innleggene/kommentarfeltene på Klokkeriet)

Nei, men han ble kastet ut herifra og på Klokkeriet som følge av dokumentforfalskning tidlig i karrieren.

(Ble nevnt selv av vedkommende i en av de mange innleggene/kommentarfeltene på Klokkeriet)
Ah, men i forbindelse med et klokkekjøp/salg? Altså at han faket kvittering eller noe ektehetsbevis eller noe sånt?