Klokkeriet

1000025473.jpg

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
- "Vi vil bevare Klokkeriet slik det er" - for det er jo tydeligvis særdeles velfungerende
- "Kommer ikke til å bidra til videre … støy" - for alle andres meninger er uberettigede

En plattform man kan være stolt av.

Da har man sett en side av saken. Hvor sant det er det som skrives kan man jo bare lure på. Den andre adminen er hvertfall alt annet en troverdig.

Kan det være at du forveksler adminen med en annen med samme initialer? Med Facebook-etternavn Safari, som i en periode var veldig aktiv på kjøp og salg?

Jeg kan nemlig aldri huske å sett noe spesielt fra adminen du sikter til i det hele tatt, og er derfor litt overrasket over at han nå beskrives sånn som dette.

Kan det være at du forveksler adminen med en annen med samme initialer? Med Facebook-etternavn Safari, som i en periode var veldig aktiv på kjøp og salg?

Jeg kan nemlig aldri huske å sett noe spesielt fra adminen du sikter til i det hele tatt, og er derfor litt overrasket over at han nå beskrives sånn som dette.

Jeg blander ikke.

Uten å gå for dypt inn i det da saken ikke omhandlet meg så kan jeg si at han jeg sikter til tidligere har brukt sin stilling som admin til å presse kjøp/salg i ønsket retning og oppført seg direkte ufint på PM. Når andre medlemer belønnes med dask på lanken og utestengelse fra andre admins(som nå er ute) når de nevnte hendelsen i gruppa føler jeg det sier sitt.

Jeg blander ikke.

Uten å gå for dypt inn i det da saken ikke omhandlet meg så kan jeg si at han jeg sikter til tidligere har brukt sin stilling som admin til å presse kjøp/salg i ønsket retning og oppført seg direkte ufint på PM. Når andre medlemer belønnes med dask på lanken og utestengelse fra andre admins(som nå er ute) når de nevnte hendelsen i gruppa føler jeg det sier sitt.

Takk for svar!

Jeg overlever også uten et svar, men er nysgjerrig. Ikke vært imponert over de som er igjen. De klarte ikke å publisere ukesmarkedet riktig m.m. Synes ikke det er så rart av de av oss som har lyst å vite hva som har skjedd, etter så mange år på klokkeriet.

Jeg spekulerer i at de som er igjen har kjøpt ut de tidligere admins, og at vi vil se økt kommersialisering og markedsføring i gruppen.
Hva innebærer «å publisere ukesmarkedet»?

Det markedssystemet hørtes stressende ut. Det lille jeg har igjen av klokkeentusiasme hadde nok forsvunnet om jeg skulle deltatt på det kjøret der. Men det er nok først og fremst fordi jeg foretrekker å kjøpe og selge klokker på torsdager.
Man står helt fritt til å poste annonser eller auksjoner akkurat når man vil, uansett dag eller tid på døgnet. Ganske fint system egentlig. Men gruppa har i stor grad endt opp som en ren kjøp/salgs kanal, i mine øyne ganske håpløst og unødvendig dyrt å kjøpe klokker noen andre plasser.

• Liker
Reaksjoner: Tommy from the block
Der er 100k medlemmer . Derav mesteparten ikkje er særlig aktive. Det er helt klart en måte å selge en klokke raskt på. Så er der noken som kjøper og selger til kverandre osv , men også mangen som sitter å venter på den rette klokken , eller lider av dårlig impulskontroll der og då .

Jeg blander ikke.

I og med at vedkommende for meg er mer eller mindre ukjent, tok jeg en rask runde med kjente og bekjente i "klokkemiljøet". Noe "særs dårlig rykte blant medlemmene", fant jeg ikke noe støtte for.

Det betyr ikke at episoden du henviser til ikke har skjedd, men generelt så tror jeg det er lurt å være litt forsiktig med å komme med sterkt negative karakterbeskrivelser basert på "krangling" og hendelser man ikke selv er direkte involvert i, kanskje bare har hørt om fra andre.

@Jon Henrik
En ting som er sikker, er at du kunne gi kurs i diplomati. Men det har nok mye å gjøre med posisjonen din her på forumet, og kanskje andre plasser relaterte til virksomheten din i landet.
Men ikke alle er såpass diplomatikk som deg, eller trenger å bli det i alle diskusjoner som kan kritisere noen/noe her på forumet.
Det skulle også bli mulig å peke fingeren på ting, uten å nødvendigvis bli nødt til å dumpe skjermbilder og andre "bevis" du hadde slett ikke vært komfortabelt med i denne tråden.
Det @AmBull nevner, har jeg hørt en del fra han mange måneder (år?) siden, og med litt mer detaljer.
Uten å bli medlem i K'keriet er jeg fortsatt gammel nok for å vite om en del ting angående mennesker sin natur, og gruppeoppførsel. Jeg fikk også nok "behaviorism" på UiT for året, og skal gjerne spare forumet for sånn.
Men i alle grupper som danner seg, om det blir politisk, i musikkbransje, foreninger i alle typer, MC klubber, nettforum etc etc skal vi BESTANDIG finne folk som skal bli overambisiøse, eller presset på en eller annen måte til å utnytte makten eller situasjonen sin for å oppnå fordeler eller "kjøpe" seg favør i alle typer som fins.
Sånn er det bare og ingen her burde bli overrasket, om det har skjedd i en gruppe på FB. Spesielt når penger og status kan bli involvert.
Ja, denne FB gruppen har sine giftige sider.
Sånn er det bare og vi vet bare halvparten av det.

Redigert: