Klokker med hvit skive

IMAG0592_zpsktn92boi.jpg
 
IMG_0443.jpg

Fra:
https://www.watchtime.com/featured/baume-mercier-baumatic-review-first-impressions/
...this time around, the Baumatic has a newly developed, self-winding, in-house movement that ups the ante with a silicon anchor and escape wheel while the balance spring uses the same Twinspir construction that was found in the Clifton Manual 1830. The Twinspir technology combines two separate cores of silicon that are bound by a silicon dioxide layer and set at a 45-degree angle which aids in ensuring thermocompensation. All of these combined developments have resulted in a 120 hour (five-day) power reserve with accuracy in the range of -4/+6 seconds per day.
Syns denne ser ganske bra ut jeg.
 
D
Hvit skive, tilgjengelig over disk hos din lokale urmaker. Ser du har hatt DJ med hvit skive. OP39 har en litt annerledes nyanse av hvitt. Matt hvitt med tekstur og nyanser mot grå og eggeskall.
Vis vedlegg 102049
denne klokken har vokst veldig på meg, ren, enkel og pen . Har en Explorer fra før som jeg liker veldig godt, og disse er vel ganske lik bærekomfort på har jeg skjønt , kun at OP mangler easy link.
OP har vel også en god historie, første vanntette ur?

Hadde vært vært gøy å høre dine tanker om denne klokka, som førte til kjøp?
 
  • Liker
Reaksjoner: Run AC
Hadde vært vært gøy å høre dine tanker om denne klokka, som førte til kjøp?
[/QUOTE]
2C774DCD-82EC-43C9-A549-497E5AB6D5DE.jpeg


Klokken bærer eksakt som en 214270. Låsen på lenken er litt enklere, kommer ikke med esay link og besel er buet fremfor flat som på Explorer. Easy link fås kjøpt hos AD, så det har jeg fått satt på for økt komfort.

Den hvite skiven er ulik alle andre hvite Rolex-skiver. Den er er teksturert og har grå og eggeskallshvitt i seg. Liker særdeles godt hvordan den fremstår i sollys.
Videre foretrekker jeg enkle skiver, gjerne uten komplikasjoner. Dette både av estetiske grunner og at jeg finner det enklere og kjappere å sette klokken i drift etter en periode uten bruk.

OPen er nok ikke den klokken jeg bruker mest, men jeg kunne klart meg med denne som eneste klokke (om jeg ikke hadde hatt klokker som hobby)

Klokken balanserer fint mellom å være sporty og klassisk. Den kan helt fint bades med og funker ok til litt penere antrekk. Den er særdeles komfortabel.

Jeg kjøpte denne for ca et år siden da jeg primært hadde/ har eldre klokker og ønsket å ha en ny Rolex. Jeg savnet rett og slett den ekstreme kvalitetsfølelsen de gir. Samt den passet fint inn i samlingen forøvrig.
 
Hadde vært vært gøy å høre dine tanker om denne klokka, som førte til kjøp?
Vis vedlegg 154326

Klokken bærer eksakt som en 214270. Låsen på lenken er litt enklere, kommer ikke med esay link og besel er buet fremfor flat som på Explorer. Easy link fås kjøpt hos AD, så det har jeg fått satt på for økt komfort.

Den hvite skiven er ulik alle andre hvite Rolex-skiver. Den er er teksturert og har grå og eggeskallshvitt i seg. Liker særdeles godt hvordan den fremstår i sollys.
Videre foretrekker jeg enkle skiver, gjerne uten komplikasjoner. Dette både av estetiske grunner og at jeg finner det enklere og kjappere å sette klokken i drift etter en periode uten bruk.

OPen er nok ikke den klokken jeg bruker mest, men jeg kunne klart meg med denne som eneste klokke (om jeg ikke hadde hatt klokker som hobby)

Klokken balanserer fint mellom å være sporty og klassisk. Den kan helt fint bades med og funker ok til litt penere antrekk. Den er særdeles komfortabel.

Jeg kjøpte denne for ca et år siden da jeg primært hadde/ har eldre klokker og ønsket å ha en ny Rolex. Jeg savnet rett og slett den ekstreme kvalitetsfølelsen de gir. Samt den passet fint inn i samlingen forøvrig.
[/QUOTE]

Takk for gode betraktninger og erfaring.

Jeg heller også i mot ur uten komplikasjoner av samme grunner. Frykter jeg går på en OP smell om denne er å få tak i hos AD om dagen
 
  • Liker
Reaksjoner: Run AC
@Rune AB
Må du skifte hele låsen for å få easy link eller er det kun snakk om et spesielt ledd ?
Husker du hva dette kostet ca?

Kjør gjerne flere bilder av din OP, du tar fantastiske bilder:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Run AC
Vurderte du 36mm på noe tidspunkt?
Hvor store håndledd har du?

Har selv ca 17cm rundt lankene, men synes den hvite 39mm skiven er veldig pen, så håper ikke 39mm blir for stor...
(36mm har dobble indekser)
 
Vurderte du 36mm på noe tidspunkt?
Hvor store håndledd har du?

Har selv ca 17cm rundt lankene, men synes den hvite 39mm skiven er veldig pen, så håper ikke 39mm blir for stor...
(36mm har dobble indekser)

Er rundt samme selv. 39 bør passe utmerket
 
  • Liker
Reaksjoner: allak