Klokker med hvit skive

TomB

Støttemedlem
Medlem
25. jan. 2010
Innlegg
4.306
Sted
Trondheim
Det er sommer og jeg har lyst på en klokke med hvit skive igjen. Hva finnes på markedet i dag som er tilgjengelig over disk uten å måtte vente til neste sommer eller i beste fall første snøfall?

En tråd blir alltid bedre med bilder, så jeg starter med noen fra arkivet. Det har blitt noen gjennom årene, men alle har dessverre forlatt samlingen.

IMG_2575.JPG
IMG_2577.JPG
IMG_2574.JPG
IMG_2573.JPG
IMG_2568.JPG
IMG_2569.JPG
IMG_2572.JPG
IMG_2576.JPG
IMG_2578.JPG
 
Hvit skive, tilgjengelig over disk hos din lokale urmaker. Ser du har hatt DJ med hvit skive. OP39 har en litt annerledes nyanse av hvitt. Matt hvitt med tekstur og nyanser mot grå og eggeskall.
8FA00076-33CD-4FAD-A18B-B894E2C2D3A7.jpeg
 
Redigert:
Ja. De hadde ikke den inne på Bjerke i Karl Johan, men det var en i Prinsens gate. Den sorte er sunburst og mer i stil med de tidligere modellene. Liker godt at de nå har fått lume-markører på alle timene.

Ifølge selger solgte disse (sort og hvit) godt og lå ikke lenge i butikken. Men tipper de får inn flere av disse.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rovers
Vis vedlegg 102069
Ingen over, ingen ved siden av! Angrer som et dyr på at jeg solgte den, den er helt fantastisk!

Helt enig! Til og med tilgjengelig over disk, riktig nok med litt flaks. Var i hvert fall det for meg i Nedre Slottsgate for noen dager siden...

Denne klokka har jeg hatt og solgt to ganger tidligere, og angret bittert begge ganger. Håper jeg har lært nå.

For øvrig må jeg også slå et slag for JLC Geophysic True Second som jeg også har. Herrrrlig nerdete med tikkende sekundviser. Og hvit''ish skive.

IMG_20180629_182605.jpg
 
Akkurat den vet jeg ikke, men de hadde flere Overseas i Nedre Slottsgate her om dagen. Fet klokke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød