Klokkeplaner for 2019

Urmaker Bjerke i Nedre Slottsgate ringte idag.
- ''Det er kommet en ny klokke med navnet ditt på'' sa ei trivelig ekspeditrise i andre enden av mobiltelefonen.
- ''Da sees vi på fredag etter lunsj'' svarte en glad mann

Klokka er en Rolex ''Bluesy'' ;)
 
Redigert:
Jeg driver og leser dette forumet for å "normalisere" klokkegalskapen :D Eneste klokken av betydning jeg eier, er en altfor stor gave jeg ikke kan selge...
Så jeg har gått fra å sikle på en Explorer 1, via en Aqua Terra, og nå en Tudor Black Bay 41.
Tror ikke jeg får ro i sjelen før Exploreren eller Tudoren er i boks.

Blir det jobbytte i år klarer jeg nok ikke å dy meg
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71
Jeg regner med det ikke blir så mye nytt i år, men satser på å beholde samlingen som den er. Det dukket opp en vintage Certina nå som er ganske kul, men det blir nok ikke noen stor innkjøp ;) Sitter å vurderer å fortsette å ha en stor samling med mange klokker, eller skal jeg ha en klokke som er endel høyere verdi..? Hmm, ikke lett.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Jeg regner med det ikke blir så mye nytt i år, men satser på å beholde samlingen som den er. Det dukket opp en vintage Certina nå som er ganske kul, men det blir nok ikke noen stor innkjøp ;) Sitter å vurderer å fortsette å ha en stor samling med mange klokker, eller skal jeg ha en klokke som er endel høyere verdi..? Hmm, ikke lett.

Spennende med en stor samling, men kanskje enda mer spennende med en spisset samling...
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Klokkekontoen har endeleg nådd ønska nivå, og tur til AD er planlagt. Pga reiseveg og tett program vert det fyrst om nokre veker.

Men då var det godt at det kom ei ventepølse i dag!

76CDEA95-20BD-4773-B626-85E85DE3DADD.jpeg
3424FBAA-3FB4-473A-8943-0B6941BED45D.jpeg
DE02EFEA-8144-4AAE-88B3-B1F5DD5F9A23.jpeg
C10453CE-7673-498A-BFB1-319D2BD415E1.jpeg
EC399491-EA23-4683-A20E-4371D9FBE828.jpeg

Min fyrste Seiko utan «Grand» fyrst i namnet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mickey
Blir en Speedy på meg. Kjøpte en i 2015 og 2017. På tide med en ny i 2019. Står som nr. 1 i «køen» hos Urmaker Larsen på en Apollo 11 50th anniversary, men må se uret før jeg bestemmer meg.