Jeg har en plan. Jeg har studert og lyttet. Aller helst vil jeg ha en pepsi gmt, men jeg er enig med, har latt meg overbevise av, flertallet her inne: det blir juks!
Så da får Steinharts 39mm-versjon utgå. I stedet sparer jeg til en tool-watch som treffer andre og bedre kravkategorier. Gralen er Explorer 1 og/eller Black Bay 36. Men de er for dyre, nå og fremover. Altså, jeg kunne sikkert spart til BB36, men ville jo ikke turt å bruke den på fjelltur eller i vann. Det ville blitt kontorrotte av den, og det er den jo ikke laget for!
Men dette forumet er jo fantastisk (til asyl å være!), for her er det klokkeglede som bestemmer. Har du Explorer 1 og Daytona, setter du likevel pris på skx. Selv bruker jeg en Seiko 5 Sea Urchin til sånne skx-formål. MYE kokkeglede også i den!
Men altså, etter å ha lært her i asylet og ellers på nett, har jeg funnet hva jeg vil ha og som også kan brukes som tool, selv om den koster det som for meg er halve skjorta, så nå sparer jeg til en Sinn 556a (faktisk den første "ordentlige" klokka jeg så meg ut. Måtte bare teste litt annet først, og slik starter galskapen).
Må bare få solgt en "hyperkul", men akk så kjip multi-purpose kvarts-turklokke først. Og så skal det fikses tannregulering til den unge, håpefulle - det må prioriteres, må vite!
Så, for 2019, sikkert helt mot slutten, kan den finansielt realistiske og veldig anvendelige, ikke-juks-beateren komme på armen. Gleder meg!