Klokkeplaner for 2018

B826480B-0228-4BC8-9D4E-CF968029E233.jpeg
Går inn i mitt femte år med denne. Innser at fint lite rokker ved den om en kun ønsker ett bruksur.

Drømmer som kan rokke ved dette?

At EXPII lanseres i ny 40mm utgave på Basel.

At Hublotmafiaen i IWC avrettes med boltpistol og Aquatimer går tilbake til GST/preGST visuelt uttrykk.

Girard Perregaux mirakuløst senker prisen på Laureato, evt relanserer Sea Hawk pre 1000/3000m.

At jeg går hundretusener i pluss og ikke i minus ved hussalg og får min Bathyscape.
Eller ryker Bigtime på min guiltypleassure FF trilogy.

2018 blir nok et rolig år på klokkefronten grunnet bryllup nå i oktober, og huskjøp er nært forestående. Har uansett plan om å gi Exp I, 214270 et nytt forsøk. Kanskje det blir kjøp, kanskje ikke... :)

Rolex-Explorer-214270-Baselworld-2016-Long-hands-6.jpg

Gå fra å være «en-klokke-mann» med 116600 - til «to-klokke-mann» med 5711 Blue Dial inn (dersom ikke en eller annen sjeik døtter meg ned fra listeplassen):D

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Klokkesamler
I frykt for at andre skal bli før meg holder jeg munn om mine planer.

De siste årene kan oppsummeres som følgende:

2016 var året jeg skulle bli tilfreds. En pp 5711 i bestilling, som jeg av forskjellige grunner endte opp med å ikke hente. Gikk for en Aquanaut 5167 i stedet. Den endte som en gedigen skuffelse. Merket jeg hadde higet etter i alle år viste seg å være noe av det kjipeste jeg hadde båret, og jeg gikk inn i neste år:

2017 ble et ganske så stille år. Skuffelsen over den største av de store har enda ikke lagt seg. Interessen for klokker trengte en pause. Har kjøpt to Seikoer, som begge har gitt meg mye glede, og vekket opp interessen min igjen. Venter på en meget ettertraktet (i mine øyne) Independent som forhåpentligvis blir levert i desember. Det blir mitt foreløpige høydepunkt i karrieren. Ikke den dyreste klokken jeg har eid, men den mest inspirerende. Den fører meg derfor inn i

2018 blir året jeg skal ha en virkelig sjelden fugl, fra en Independent. Modell er foreløpig ikke bestemt, men merket er det. Kommer nok til å dumpe noen Rolexer for å finansiere, men det blir verdt det. Gleder meg :D