Klokkeplaner 2024

Har du ikke en adskilt klokkeøkonomi?
Hvis du får deg det, så kjør plan C!
1704785677456.jpeg
 
Jeg har en liten plan i år og det er å vente på Tudor Rød Black Bay jubilee som jeg har bestillt, dette er det ca et års estimat på men håper den kommer før den tid. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Asahi og Todda
Samlingen skal ned til 3, to er satt og den tredje må bestemmes.

Det er ett «wild card» og det er anOrdain model 1 Green Fume. Men det er kun hvis ventelisten åpner og jeg får lagt inn bestilling i løpet av året, krysser fingrene for at mange melder pass…Vis vedlegg 354996
Da åpnet muligheten til å stå i kø. Depositum er inne og «build slot» er reservert til Herrens år 2028. I det minste blir det enkelt å bidra i de neste fire Klokkeplanertrådene…
IMG_1547.jpeg
 
Klarer ikke helt å bli kvitt Credor Kuon GCLX999 fra netthinnen.

Har lenge siklet på en Eichi II, men prissettingen der har gått helt amok. Kuon har samtlige av elementene jeg liker fra Eichi-en. Men til en mer edruelige pris.
Spent på hvordan den integrerte lenken oppleves. Evt. må det til med en vinkelsliper #SeikoMod :cool:



Screenshot 2024-01-31 at 22.58.39.png
3_243.jpg
 
@gulenissen Hvor må man for å kjøpe Credor over disk?

Modellen er foreløpig "eksklusiv" for det japanske markedet. Men ser stadig flere Japanske forhandlere som tilbyr frakt og gode rabatter.

Tidligere har norske GS forhandlere hatt mulighet til å bestille Credor, men usikker på praksisen disse dager.
Ellers er Credor tidvis tilgjengelig gjennom Grand Seiko sine Flagship Stores.
 
Den muligheten får du bare en gang. Jeg kom over en Explorer II med mitt navn i sertet på finn en gang. Kjøpte den ikke, angrer enda. Kjøp!
Jeg fant en Tudor BB 79230B på Finn, hvor mitt navn var synlig på ett av bildene. Garantikort eller kvittering, husker ikke helt. Det var ikke personen jeg solgte til som var selger, selv om det ikke var så lenge etter at jeg solgte uret.
 
Oransje Certina DS PH 1000M på vei inn. Da må svart DS PH 200M og gul Christopher Ward diver ut. Og så ser jeg etter et sportsur og en GMT, 43 mm og opp. En av dem med grønn skive. Da må to andre ut, helst først: Big Pilot (krona gnager) og Seamaster Good Planet GMT (hvit skive). Fruen er mer enn villig til å hjelpe til med det siste der. Ikke det første.
 
Oransje Certina DS PH 1000M på vei inn. Da må svart DS PH 200M og gul Christopher Ward diver ut. Og så ser jeg etter et sportsur og en GMT, 43 mm og opp. En av dem med grønn skive. Da må to andre ut, helst først: Big Pilot (krona gnager) og Seamaster Good Planet GMT (hvit skive). Fruen er mer enn villig til å hjelpe til med det siste der. Ikke det første.
IMG_6096.jpeg

I mål allerede Har bare salgene igjen, men det er ikke like lystbetont.. Er uansett klar for en blå, grønn og oransje årstid.