Klokkeplaner 2024

Planen for 2024 ble realisert nå for halvannen uke siden:

thumbnail_DF87A873-BB5B-419F-BE69-6FA291544583.jpg


Ellers ingen planer. Tar det litt som det kommer. Vet aldri hva som skjer :)
 
Det ble to ut og to inn i 2023.

For 2024 har jeg ingen konkrete planer, men jeg har lyst på Zenith Chronomaster El Primero trikolor og en Maurice Lacroix Aikon med oransje skive eller kanskje skeleton. Gikk glipp av disse da det var gode tilbud i november.

Den nye Longines Spirit Zulu Time Hodinkee er veldig fin, men jeg synes prisen er stiv. Dessuten har jeg Spirit 37.
1000015789.jpg
 
Se till att ha nog på klockekontot när det kommer ny UG evil Nina och ny Tudor heritage chronograph. En Nomos Worldtimer har stått länge på önskelistan också och kan kanske realiseras ifall inte UG och Tudor släpper det jag "behöver".
 
Har i lang tid tenkt at boksen trenger en IWC Mark av noe slag. Hadde Spitfire en periode, men føltes ikke helt rett, bl.a. pga faux lume (sammen med hvit lume). XX frister, kanskje til og med med grønn skive, men mistenker den er akkurat for stor for meg. Så jeg har holdt utkikk etter litt eldre versjoner som er mindre, og jaggu dukket det ikke opp en før jul i utlandet som jeg tok sjansen på. Så da er første klokke i 2024 på vei... :mrgreen:
 
Måtte sjekke litt hva dette var, og det kan fort hende at denne kommer på min ønskeliste også. Selv om beskrivelser ved første øyekast kan virke som markedsføringsvås, virker det logisk og ekte, og det var det endel som tiltrakk meg ift valg av design og teknikk.. :D Men når de viste sammenligning av størrelse med BB54 slo forsåvidt denne tanken meg også: BB54/BB58 er jo absolutt god nok, så hvorfor trenger jeg egentlig enda en klokke med lignende egenskaper? :p
 
Måtte sjekke litt hva dette var, og det kan fort hende at denne kommer på min ønskeliste også. Selv om beskrivelser ved første øyekast kan virke som markedsføringsvås, virker det logisk og ekte, og det var det endel som tiltrakk meg ift valg av design og teknikk.. :D Men når de viste sammenligning av størrelse med BB54 slo forsåvidt denne tanken meg også: BB54/BB58 er jo absolutt god nok, så hvorfor trenger jeg egentlig enda en klokke med lignende egenskaper? :p

Hva er det?