Klokkelandslaget – vår podcast om klokker!

Det er for øvrig alt for lite skating her på Tidssonen.



...men det er mer under overflaten enn man kanskje skulle tro ;)

Mitt første møte med vår kjære @Edzilla var gjennom skateboard-magasinet han drev. Og mellom permene ble jeg kjent med et fremtidig forummedlem jeg senere skulle få kjøpe en veldig flott klokke av, og en annen TS-er som jeg i dag møter gjennom Swatch Group.

Vet det også er flere medlemmer her som er/har vært involvert i skateboard-miljøet – så kanskje lage en egen tråd?
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og Edzilla
...men det er mer under overflaten enn man kanskje skulle tro ;)

Mitt første møte med vår kjære @Edzilla var gjennom skateboard-magasinet han drev. Og mellom permene ble jeg kjent med et fremtidig forummedlem jeg senere skulle få kjøpe en veldig flott klokke av, og en annen TS-er som jeg i dag møter gjennom Swatch Group.

Vet det også er flere medlemmer her som er/har vært involvert i skateboard-miljøet – så kanskje lage en egen tråd?
Skatetråd, det liker jeg. Hadde selv en relativt lite suksessrik karriere i 80 tallsgruppen Rad Squad i Sandnes :ROFLMAO:
 
...men det er mer under overflaten enn man kanskje skulle tro ;)

Mitt første møte med vår kjære @Edzilla var gjennom skateboard-magasinet han drev. Og mellom permene ble jeg kjent med et fremtidig forummedlem jeg senere skulle få kjøpe en veldig flott klokke av, og en annen TS-er som jeg i dag møter gjennom Swatch Group.

Vet det også er flere medlemmer her som er/har vært involvert i skateboard-miljøet – så kanskje lage en egen tråd?

Hehe ja jeg har faktisk vurdert å opprette en egen skate-tråd tidligere.

Angående Edzilla så har jeg en liten bunke med Nimrod magazine liggende hos mine foreldre.
Og når det gjelder TSern i Swatch group så kan jeg vel uten å nevne noen navn anta at det er den høye mannen fra J-J-Jessheim du tenker på ;)
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Jon Henrik og Edzilla
Dette er en Rolex GMT Blueberry, @Nicolai :)
I følge Bob's watches er det en av de mest sjeldne GMT Master typene noen sinne produsert. Mange trodde lenge alle GMT med helblå bezel var aftermarket.
Men det finnes visstnok en håndfull originale utgaver.
Rolex_GMT_1675_5D3_0014-3-Edit.jpg


Det er altså ikke de som er blitt rosa og og blå som den nye sorte Seikoen som kalles Blueberry.
De kalles derimot ofte GMT Master Fuchsia ut i fra hva jeg har sett.

Du kan lese mer om Blueberry og få lyst på en her: https://www.bobswatches.com/rolex-blog/watch-review/rolex-gmt-blueberry.html
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og Nicolai
...men det er mer under overflaten enn man kanskje skulle tro ;)

Mitt første møte med vår kjære @Edzilla var gjennom skateboard-magasinet han drev. Og mellom permene ble jeg kjent med et fremtidig forummedlem jeg senere skulle få kjøpe en veldig flott klokke av, og en annen TS-er som jeg i dag møter gjennom Swatch Group.

Vet det også er flere medlemmer her som er/har vært involvert i skateboard-miljøet – så kanskje lage en egen tråd?

Da skateboard ble lovlig igjen i Norge i 1989, kjøpte jeg et sånt: :D

1700226315073.png


...Og noen måneder senere knuste jeg to fortenner med det på den nye minirampen ved Hafslundsøy skole.

Good times! ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: JørgenO
klokkelandslaget-annonsorinnhold-casio-g-shock-klokker-6.jpg


I september gjorde vi en sponset spesialepisode om G-SHOCK, som har 40-årsjubileum i år.

Ingen føringer ble lagt på innhold fra distributørens side (annet enn at temaet måtte være G-SHOCK ;)).

Har du ikke hørt eller sett den ennå, så sjekk den gjerne ut!

 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og Jon Henrik
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: seiltid og Nicolai
Ny episode!

Vis vedlegg 353723
Takk for nok en fin episode av podkasten! Jeg liker uforsigbarheten i episodene deres, selv om dere fortsatt har bittlitt å gå på når det kommer til regi. Men igjen; heller flere episoder enn perfekte episoder. Ulikt andre norske klokkepodkaster klarer dere å dekke et bredt klokkenyhetsbilde (veldig bra!) og ikke minst så går dere i dybden på klokker som f.eks. dere ikke har i (nett-)butikken.

Gleder meg til nye episoder! :D

P.S. Jeg har ventet en stund på at dere skulle ta opp nettopp dette gullkornet fra finn, det artigste er kanskje at selger har flere klokker ute med det selger mener er passende klesplagg

Denne var ny; klokker selges med det selger mener er passende klesplagg. Her kan man velge mellom en Omega Geneve med ullgenser eller en Certina DS-2 med skinnjakke.

Løp og kjøp!