Klokkekjøp 2011

Etter to dry Martinis i går kveld, endte det med en mail fra selger i USA i dag om at min nye Tudor 7016/0 er på vei med UPS Express...
Nå må jeg selge unna før konemor kommer hjem fra "seminar" og krever skillsmisse...:mrgreen:

Marine Nationale ?? Liker godt Tudor subs!!

Selv har jeg også kjöpt meg gal siste tiden. Ifjol solgte jeg alt som ikke var Rolex og "downsizet". Nå har jeg lyst å gå tilbake til plexi perioden. Så hvis noen har lyst på svart stål daytona eller milgauss GV og har cash eller plexi-rolex, bare pm:D
 
Marine Nationale ?? Liker godt Tudor subs!!

Selv har jeg også kjöpt meg gal siste tiden. Ifjol solgte jeg alt som ikke var Rolex og "downsizet". Nå har jeg lyst å gå tilbake til plexi perioden. Så hvis noen har lyst på svart stål daytona eller milgauss GV og har cash eller plexi-rolex, bare pm:D

Det er desverre ikke en MN. Men en plain transitional, 1968 modell...:D
 
Årets første klokke er allerede bestilt :D

Nå er Panerai første prioritet. Det er en 233 k-serie som står høyest per idag, men 190 stiller også sterkt. Får se hva som skjer ut over våren.

Har jeg mer til overs så blir det også en Explorer II med hvit skive eller en 5513 fra 1985.

Haha... Ingenting stemte her.. As usual.. Eller, det stemte at Panerai var første prioritet. Kjøpte en 312 i januar, men den er long gone :p
 
Mye vakkert å vente på i 2011 registrerer jeg.
Selv har jeg ingen planer om anskaffelser pt., men skal ihvertfall holde avstandsforelskelsen ved like for disse eksemplarene.

JLC-0003.jpg


3262.jpg


breguet_2006_80184447_1843402974_3583-1.jpg


Jupp, IWC Portuguese Perpetual Calendar gikk inn i år.;)
Og et par andre.
 
Jeg har en ny forelskelse! :D Det er farlig å surfe så mye på Patek-forumene ...

Patek5296_03.jpg


Patek5296_06.jpg

Nope, men nydelig. Fant seg dog ikke helt til rette på hånda. Kanskje var det bare en for stiv rem, men lurer på om lugsene var litt for lange for min smak.

For min egen del planlegger jeg å gjøre 2011 til det første året der jeg skal selge en klokke eller to, dersom jeg får mulighet til å anskaffe denne:

patek-philippe-nautilus.jpg


Skal ikke stikke under en stol at Moore (og senest Timely) har gitt meg en puff i riktig retning ;) Synes det er vanskelig å legge ut såpass mye penger for en enkelt klokke dog, og enda vanskeligere å velge ut hvilke som må selges.

Alternativt kan det bli aktuelt med denne, og da er det ikke sikkert det går noen ut i det hele tatt :D

Audemars-Piguet-Royal-Oak-15300-FrankA-1.jpg

Vel, Nautilus var heller ikke riktig når den kom på hånda. Royal Oak ble det derimot! Men den ble jo solgt igjen for å gjøre plass til noe annet. Ble aldri helt vant til lenken. Den ser mye bedre ut på bilder enn på meg :D
 
...


Vel, Nautilus var heller ikke riktig når den kom på hånda. Royal Oak ble det derimot! Men den ble jo solgt igjen for å gjøre plass til noe annet. Ble aldri helt vant til lenken. Den ser mye bedre ut på bilder enn på meg :D

Lenka er jo fantastisk behagelig! :)
 
Da står et nytt år, og nye muligheter for døren.:D
Hva er planene deres for 2011? Kom med både realistiske og urealistiske ønsker for det nye året.
Bumper nok opp denne tråden igjen når 2011 nærmer seg slutten for å se hvor mange som traff blink.;)

Mine mål for neste år:
images


En 14060M. Har vært på jakt etter en sånn lenge, men ikke klart å få ut fingeren. Dette året skal det skje.

En Datejust TT. Fiklet med denne hos AD, og hjelpe meg så fet den var i virkeligheten.


Holdt på å slå til på en Aquatimer vintage tidligere i år. Den er så sinnsykt fin. Skal jobbe mot denne også.:p

De litt mer urealistiske må bli:
Blancpain FF
Patek Phillipe Nautilus
AP ROO
Rolex Daydate

Hva er så folkets klokkeønsker for 2011?

Jeg sto ved mitt ord og skaffet meg en 14060M. :cool:

CIMG1017.jpg



Ellers ble det disse som fremdeles er i samlingen:
CIMG1052.jpg

CIMG1055.jpg
 
Jeg har tatt på meg skylapper og stormer som et damplokomotiv
mot en Rolex Explorer (eller kanskje en Milgauss eller en vintage Sub?)
Jeg MÅ øke antall Rolexer i stallen før 2011 er over og så kommer det
jo alltids noen ting på finn.no som man bare må kjøpe:D

Check! To nygammle Rolex`r entret samlingen i 2011, pluss et par andre avsporinger.
Rolex ser ut til å virke som reinspikka metadon på meg:rolleyes:

IMG_6173b.jpg