Klokkecafé – løst og fast om klokker

Her trenger vi litt mer info Jørgen! 😊
Dette så jo spennende ut ved første øyekast!
Hehe, jeg ble bare så gira og greide ikke holde meg tilbake og måtte dele budskapet. Mer info kommer nok etter hvert. Det er så enormt mye å si om dette merket, selv om deres historie er veldig kort. Vi møtte gjengen for første gang under Time to watches i Geneve i år og ble umiddelbart fanget. Jeg kan ikke huske sist jeg ble så begeistret for et nytt merke. Dette er entusiasme på høyt plan. En gjeng som virkelig brenner for det de holder på meg. I mine øyne er modellene svært vellykket designmessig og finnishgraden er langt over det prisnivået tilsier. Når de i tillegg satser tungt på eget tourbillonverk til priser vi ikke har sett før i bransjen, kunne vi ikke motstå fristelsen til å sette i gang. En sveitsisk tourbillon har alltid vært en drøm for meg, og sikkert mange andre også. Nå er den endelig innen rekkevidde:)

Hehe, jeg ble bare så gira og greide ikke holde meg tilbake og måtte dele budskapet. Mer info kommer nok etter hvert. Det er så enormt mye å si om dette merket, selv om deres historie er veldig kort. Vi møtte gjengen for første gang under Time to watches i Geneve i år og ble umiddelbart fanget. Jeg kan ikke huske sist jeg ble så begeistret for et nytt merke. Dette er entusiasme på høyt plan. En gjeng som virkelig brenner for det de holder på meg. I mine øyne er modellene svært vellykket designmessig og finnishgraden er langt over det prisnivået tilsier. Når de i tillegg satser tungt på eget tourbillonverk til priser vi ikke har sett før i bransjen, kunne vi ikke motstå fristelsen til å sette i gang. En sveitsisk tourbillon har alltid vært en drøm for meg, og sikkert mange andre også. Nå er den endelig innen rekkevidde:)
Fine ur til fine priser:)

Takker for topp arrangement igår!

• Liker
Reaksjoner: JørgenO
Hva finnes av dykkerklokker under 39mm,300m vanntett,crownguard, quarts eller ok mekanisk verk?
Max 20000 ny pris
Hvor viktig er egentlig kronebeskytter og at den er < 39 mm?
Det er nemlig veldig fristende å foreslå Seiko SPB451 og SPB453. Godt urverk, super lenke og i mine øyne en knallfint design. Men den bommer altså på to av kriteriene dine med størrelse 40 mm og fravær av kronebeskyttere.

Et stilig alternativ er Doxa Sub 200T med en mer integrert krone i kassen, svært lav urkasse på 10,7 mm og 39 mm i diameter, samt et Sellita SW200-1. Men du får nok for lite vannresistens med "kun" 200 meter og prisen er 1900-2600 kroner over budsjett (gummi/lenke).

Tillegg:
Hva med den nye Longines Hydroconquest? 39 mm, 300 meter vannresistens, slank kasse på 11,7 mm. Ny er den et stykke over budsjett, men har sett et par på finn.no allerede.

• Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Har ei klokke på 38mm som jeg skal selge,grei størrelse.men virker litt pinglete. Dunker en med nagla på glasset så høres det veldig tynt ut. Gjør en det samme på DS’n er det som å dunke nagla på noe mer robust/massivt.
Viktigste er at den er nett,så kan være 40-41.
Grunn til at jeg sier: 300m, er at da er hele klokka bedre bygd= tåler mer. 200m funker nok også.skal bare ned på 1 meters dybde,
Det som er viktig er at den tåler ‘ALT’
Skal bare ha en klokke,resten skal bort

• Liker
Reaksjoner: seiltid
Longines’n har jo egentlig alt jeg vil ha,en slipper også det billige Powermatic 80 verket.
Så litt på de nye fjordklokkene til Bruvik igår,for store,ingen Crownguard.
Men de gamle fjord med crownguard kunne vært noe.

Litt større enn hva jeg vil ha,men fin klokke med litt rabatt:

• Liker
Reaksjoner: seiltid
Hva F
IMG_3225.png