Klokkecafé – løst og fast om klokker

Tja. Kanskje. Kanskje ikke. Vet ikke.

dette ble for mye av det gode for meg, og da jeg uansett ikke kan fordra det visuelle slik det fremstår her så hjelper det ingen ting at det er teknisk imponerende. hvis jeg arvet et slikt ur ville jeg tatt en god kikk, og så med verdens letteste hjerte solgt det tvert. akkurat som med en picasso.

• Liker
Reaksjoner: Ivar
Ikke gæli denne her. Overraskende nett og lett. Ikke lenger en «dørvaktklokke».

IMG_9736.jpeg

IMG_9735.jpeg

Ikke gæli denne her. Overraskende nett og lett. Ikke lenger en «dørvaktklokke».

Vis vedlegg 430110
Vis vedlegg 430111
Om du prøvd forrige generasjon ; opplever du denne resultat av «rimelige» løsninger? Enkelte onde tunger klager over at manglende lugs, nedskalerte ridertabs, fjerning av Breitlinglogo på sekundmotvekt osv er «Paneraisymptomer».

Denne vil jeg prøve, liker design veldig godt!

Om du prøvd forrige generasjon ; opplever du denne resultat av «rimelige» løsninger? Enkelte onde tunger klager over at manglende lugs, nedskalerte ridertabs, fjerning av Breitlinglogo på sekundmotvekt osv er «Paneraisymptomer».

Denne vil jeg prøve, liker design veldig godt!
Prøve forrige versjon i våres. La oss ta det enkeltvis:
  • Urkassen: Likte den forrige bedre, da den hadde bandhorn*) . Men, ikke noe vesentlig moment for meg, da det viktigste er at urkassen er signifikant tynnere og oppleves lettere
  • B-en borte fra sekundviseren. Perfekt. Aldri likt den. Blir for mye spjåk som på «VB» versjonene
  • Ridertabs: Tveegget sverd. 90-tallets versjon av disse var for dominerende. Først så man ridertabs, så så man klokken. Forrige versjon var OK. Nyeste versjon…de burde beholdt forrige versjon
*) Bandhorn er noe jeg liker, da disse er med på å definere lengderetningen på ei klokke. Uten bandhorn, blir det litt vertigo.

Redigert:
Prøve forrige versjon i våres. La oss ta det enkeltvis:
  • Urkassen: Likte den forrige bedre, da den hadde bandhorn*) . Men, ikke noe vesentlig moment for meg, da det viktigste er at urkassen er signifikant tynnere og oppleves lettere
  • B-en borte fra sekundviseren. Perfekt. Aldri likt den. Blir for mye spjåk som på «VB» versjonene
  • Ridertabs: Tveegget sverd. 90-tallets versjon av disse var for dominerende. Først så man ridertabs, så så man klokken. Forrige versjon var OK. Nyeste versjon…de burde beholdt forrige versjon
*) Bandhorn er noe jeg liker, da disse er med på å definere lengderetningen på ei klokke. Uten bandhorn, blir det litt vertigo.
bandhorn. ridertabs. jeg faller av…