Klokkecafé – løst og fast om klokker

251106-farer.png

I mine øyne er nok dette den mest vellykkede versjonen av Farer sin månefase, men jeg har ikke helt forsont meg med sekundviseren. Selv om den er betydelig mindre iøyenfallende på denne enn en del av sine søsken. Tror den ville fremstått enda penere uten indikator ved månefasen.

En pinlig enkel redigeringsjobb for å illustrere;
251106-farer-1.jpg

Det var jo en slik Farer som 'PassAround' for en tid siden.
Hvordan gikk det med den? Jeg husker at den ble sendt til service(?) men kom det noe mer ut av det?

8

Chronoswiss_Sand-7-16x9-1.jpg

Det blir nesten ikke deiligere enn dette...

Tror jeg nesten hadde gått for 2005 versjonen her. Kasse i gull og mer innsyn til urverket som passer kassen. Til en bedre pris på brukten 😬
IMG_3548.jpeg
IMG_3549.jpeg

Stusset litt på …manuelt verk utstyrt med det som av merket beskrives som en «proprietær in-house-modul utviklet fullstendig av Chronoswiss».
Hva i alle dager betyr dette? Jeg som ikke er teknisk belært tyder dette som at det kun er en modul som er egenutviklet?

• Liker
Reaksjoner: holmby
Tror jeg nesten hadde gått for 2005 versjonen her. Kasse i gull og mer innsyn til urverket som passer kassen. Til en bedre pris på brukten 😬
Vis vedlegg 414014Vis vedlegg 414015

Stusset litt på …manuelt verk utstyrt med det som av merket beskrives som en «proprietær in-house-modul utviklet fullstendig av Chronoswiss».
Hva i alle dager betyr dette? Jeg som ikke er teknisk belært tyder dette som at det kun er en modul som er egenutviklet?
Ja, jeg tolker det sånn. De sier ikke så mye om det, men tioper verk produsert og/eller utviklet av tredjepart. Så basically samme opplegg som i forrige runde.

• Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Vis vedlegg 414014Vis vedlegg 414015

ja, jeg ville nok gått for 2005-versjonen, men ser det freshe med den nye :)

• Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Ser jo rett nydelig ut, men tror den bærer veldig stort på armen med de målene ja. Hadde vært artig å prøvd den på en vakker dag.