Klokkecafé – løst og fast om klokker

micromilspec-case.jpg


Micromilspec gjør ting ingen norske klokkemerker noen gang har gjort.

 
Noen som vet om en klokkerull som passer 4-5 (helst 5) klokker OG har individuelle puter? Jeg har en klokkerull fra Heise & Søhne (?), men den har bare en "rull" man trer klokkene på, så om du skal ha tak i den i midten (hvis den sitter på lenke) så må du enten luske den over de andre, eller ta ut de på sidene.

Ganske irriterende, men den passer perfekt i håndbagasjen så den er perfekt på reise.
 
Noen som vet om en klokkerull som passer 4-5 (helst 5) klokker OG har individuelle puter? Jeg har en klokkerull fra Heise & Søhne (?), men den har bare en "rull" man trer klokkene på, så om du skal ha tak i den i midten (hvis den sitter på lenke) så må du enten luske den over de andre, eller ta ut de på sidene.

Ganske irriterende, men den passer perfekt i håndbagasjen så den er perfekt på reise.

 
  • Liker
Reaksjoner: Sindregb
Noen som vet om en klokkerull som passer 4-5 (helst 5) klokker OG har individuelle puter? Jeg har en klokkerull fra Heise & Søhne (?), men den har bare en "rull" man trer klokkene på, så om du skal ha tak i den i midten (hvis den sitter på lenke) så må du enten luske den over de andre, eller ta ut de på sidene.

Ganske irriterende, men den passer perfekt i håndbagasjen så den er perfekt på reise.
Dersom et alternativ er aktuelt, så finnes det ruller i bomull/kanvas som er mer av denne typen:
De beskytter ikke klokkene spesielt bra dersom bagasjen kan blir utsatt for slag/støt, men blir meget kompakte og er dermed veldig plassbesparende og kjekke. Kvaliteten er god, men jeg aner ikke noe om hvor og hvordan de er produsert.
 
Apropos klokkerull, jeg savner et system med like puter både i winder (inkludert de som rotererer og ekstra rom), og koffert, og rull(!)...
 
Er jeg lite bevandret i musikkens verden hvis jeg sier at jeg ikke hadde hørt om denne figuren før jeg så han på Hodinkeevideoen hvor han ødela de fineste Daytona for alle?
Det korte svaret er ja.
Han har vel holdt på i over 20 år, så en smule vanskelig å ikke ha fått med seg noe om han uansett hva en vanligvis hører på.
Så sett deg ned i godstolen med et glass rødvin og sett på Continiuum albumet.
Kanskje du liker det. ;)
 
Det korte svaret er ja.
Han har vel holdt på i over 20 år, så en smule vanskelig å ikke ha fått med seg noe om han uansett hva en vanligvis hører på.
Så sett deg ned i godstolen med et glass rødvin og sett på Continiuum albumet.
Kanskje du liker det. ;)
Har hørt om han, men det er pga klokkene og ikke musikken. Men har jo såpass med kling at han må jo besitte et visst talent ;)
Har sikkert hørt etter eller annet av han på radioen uten at jeg har visst det er han. Er ikke noen stor musikkentusiast som du sikkert skjønner :D
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Det er direkte flaut. Jeg skjønner ikke helt poenget med noe slikt? Det blir rett og slett komisk overfladisk.

(Jeg er ingen Mayer-fan, og stor musikkentusiast! :censored:)
 
Er jeg lite bevandret i musikkens verden hvis jeg sier at jeg ikke hadde hørt om denne figuren før jeg så han på Hodinkeevideoen hvor han ødela de fineste Daytona for alle?
Du trenger ikke være lite bevandret i musikkens verden for å ha unngått John Mayer før han dukket opp hos Hodinkee. Musikk har vært min største interesse ved siden av klokker siden jeg var bitte liten. Jeg hadde heller ikke hørt om han før han plutselig var klokkekjendis. Faktisk har jeg fremdeles ikke hørt en eneste av hans sanger:)