Klokkecafé – løst og fast om klokker

Ugh. For hver sånn avissak tenker jeg at nå kommer det 100 dimlinger til som tenker at de skal kjøpe lavt og selge drit-høyt.

1651119215834.png

Endelig fått med watchwinder for quartz klokker :D Klarte bare å drive maks 200 gram rundt :ROFLMAO: Og bråker som en betongblander..

Redigert:
Jeg kjøpte den på Kickstarter for mange mange måneder siden. Så den da den ble gjort tilgjengelig. Verdt å se, men jeg syns det ble litt i overkant mye fokus på «tid» som fenomen på en filosofisk måte. Hadde likt enda mer fokus på klokker, men det er jo fra en klokkenerds perspektiv.

• Liker
Reaksjoner: chrbir
...ikke bra. Klokkeran. Var vel noen tilfeller av dette før pandemien også. Håper det gikk bra med fornærmede.

Fra Oslo Politiet / Twitter:
Vi fikk melding tolv minutter over klokken 23 om at en person var truet med pistol og slått i ansiktet, sier operasjonsleder Vidar Pedersen til VG.

Hendelsen skjedde ute på rådhusplassen i Oslo. Fornærmede er en mann i begynnelsen av 40-årene.

– Han har forklart at han ble slått i ansiktet og fikk en pistol presset mot magen etter at det ble tatt ladegrep.

Fire personer i midten av 20-årene er pågrepet og blir nå kjørt til arresten, opplyser Pedersen.

– Dette ser vi alvorlig på.

Personen ble truet til å gi fra seg verdisaker.

– Vi startet umiddelbart søk i nærområdet med flere patruljer. Vi har akkurat tatt kontroll på fire gjerningspersoner. Klokke tilhørende ransofferet er funnet på dem, står det i meldingen.