Klokkecafé – løst og fast om klokker

AI1018_SS001_530_6ii_5.jpg


Ser den er nevnt litt tidligere her, men her er vår take :)

 
AI1018_SS001_530_6ii_5.jpg


Ser den er nevnt litt tidligere her, men her er vår take :)

Den er jo litt morsom da - hvis man tar det for det det er :) prisen var jo heller ikke avskrekkende. Ikke min og sikkert ikke mange andres kopp te heller, men gøy at de markedsfører seg med Norske idrettsutøvere.
 
Du har en egen og ganske unik evne @Jon Henrik . Du greier å fortelle at dette synes du var fælt, helt uten å si noe. Også fremsnakker du heller styrkene.
Eller er det selektiv persepsjon på det som står mellom linjene fra min side. Jeg synes hvertfall dette var jævlig :rolleyes: Også har jeg egentlig lært at jeg heller skal holde kjeft når jeg ikke kan si noe positivt, men det er ikke alltid jeg klarer det.
 
Du har en egen og ganske unik evne @Jon Henrik . Du greier å fortelle at dette synes du var fælt, helt uten å si noe. Også fremsnakker du heller styrkene.
Eller er det selektiv persepsjon på det som står mellom linjene fra min side. Jeg synes hvertfall dette var jævlig :rolleyes: Også har jeg egentlig lært at jeg heller skal holde kjeft når jeg ikke kan si noe positivt, men det er ikke alltid jeg klarer det.

Hehe, men er den egentlig så jævlig?

På armen til disse høye, unge og solbrune atletene som kaster seg rundt i sanden, ser jo klokken egentlig ganske fresh ut? ;)

PS: Nei, jeg ville aldri kjøpt dette selv, og føler ingen spesiell begeistring for hverken denne eller de øvrige Aikon kvarts-modellene. Men jeg må si at jeg setter stor pris på hvor rar og overraskende den er :)

ML_Vikings_1080x1080_6_1_.jpg
 
AI1018_SS001_530_6ii_5.jpg


Ser den er nevnt litt tidligere her, men her er vår take :)


Denne er jo helt kanon, men kun til et begrenset bruksområde..

Det er jo qaurtz = Beater. Dvs. sandstrand, hagearbeid, bilmekking, snekring osv..
Og fargene gjør at den er perfekt 17. mai!
(Men ikke til dress, da må man jo ha en dressklokke, automatisk, eller helst manuelt opptrekkbart ).

Så den er perfekt for 17.mai feiringer etter at dressen er tatt av (hvis den i det hele tatt har vært på i 2021), og man skal jobbe litt i hagen. Men det er jo ikke lov på helligdager, men den funker vel til avslapping i sola også. :mrgreen:

Men om jeg ville brukt 14000,- på en klokke som har bruksområde kun et par timer i året, jeg nok tvilende til. :p
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Grendel og Jon Henrik
Jeg tenker på fotballandslaget når jeg ser den. Og å lese et elskelig karakterdrap får meg alltid i godt lune.

Jeg vil selvsagt også støtte @Zawatch i hans analyse, og legger til at enhver god sosialdemokrat heiser flagg og raker løv i hagen på 1. mai. Til slikt bruk er denne klokken ideell.
 
Hehe, men er den egentlig så jævlig?

På armen til disse høye, unge og solbrune atletene som kaster seg rundt i sanden, ser jo klokken egentlig ganske fresh ut? ;)

PS: Nei, jeg ville aldri kjøpt dette selv, og føler ingen spesiell begeistring for hverken denne eller de øvrige Aikon kvarts-modellene. Men jeg må si at jeg setter stor pris på hvor rar og overraskende den er :)

"Rar og overaskende": enig
"Fresh på de to solbrune atletene": For å si det på denne måten. Jeg er trygg på egen seksualitet, men jeg hadde heller kastet meg rundt i sanden med en av de to muskelbuntene enn med den klokken.
 
Ser ut som noe man kan vinne i Paasche-nøttene under TV2’s Tour De France-sending. En Kristoff/Hushovd/Boasson Hagen-edition der altså!
 
  • Haha
Reaksjoner: Larsnie
Jeg tenker på fotballandslaget når jeg ser den. Og å lese et elskelig karakterdrap får meg alltid i godt lune.

Jeg vil selvsagt også støtte @Zawatch i hans analyse, og legger til at enhver god sosialdemokrat heiser flagg og raker løv i hagen på 1. mai. Til slikt bruk er denne klokken ideell.

Det er klart det finnes vel flere bruksområde, den gjør seg nok også helt suverent på en tilskuer på en landskamp hvor Norge spiller, og tribunen er fylt opp av Norske flagg og farger. For ikke å snakke om skisport-arrangementer. For visse idretter er det kanskje kjekt med en Quartz-beater også, kan vel til tider gå hardt for seg blant publikum.

I tillegg kan vel enkelte også driste seg til å bruke denne ved bursdager andre festlige anledninger (og offisielle flaggdager?), men igjen om man tenker å bruke dress i disse situasjoner, kan det oppstå vanskelige dilema om hva som skal velges... :p
 
I og med at klokken kun lages i 250 eksemplarer er vel konklusjonen til @Jon Henrik ganske treffende:

«....men for alle andre er nok Aikon «Vikings» en klokke for et spesielt interessert mindretall».

Det sagt, Hublot må jo hatt suksess med sine fargerike LE’s - hvis ikke hadde de vel funnet på noe annet?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Sant.
Til opplysning for de som ikke har prøvd, så er en ulempe med å la toåringen låne klokken at det kan bli noe diskusjon om hvem sin klokke det er hvis man vil ha den på selv.
Vis vedlegg 240390
Jeg tapte den diskusjonen.
Om han diskuterer klokka av deg, for så å sette en så fresh reim på den, kombinert med hvor nonchalant han bærer den utenpå skjorteermet, tenker jeg du har en fremtidig Agnelli der. ;)
Gi poden en Ploprof nå, så kan han heller få en World Time til konfirmasjonen.