Klokkecafé – løst og fast om klokker

Noen som vet om en urmaker i Oslo/asker/drammen som kan avmagnetisere et ur kjappt? Har ikke noe problem med å betale for arbeidet, men å vente 3 uker på 2 minutters jobb derimot........

Hva er det som har skjedd med klokken din, @crown guard ?

(Long time, forresten! Hyggelig å ha deg her igjen.)

8- )
 
Hva er det som har skjedd med klokken din, @crown guard ?

(Long time, forresten! Hyggelig å ha deg her igjen.)

8- )
Ja hyggelig å være tilbake! Pleier å lurke litt, men lenge siden sist!

Er en seiko beater som blir flittig brukt i nordsjøen! Det har seg dog sånn at visse downhole-tools er meget magnetiske. Går ca 7 min for fort pr døgn. Litt irriterende kjemner jeg.

Burde kanskje gå over til submarineren ute i "felt" den tåler jo magnetismen, og alle andre offshore bruker subben på jobb!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Ja hyggelig å være tilbake! Pleier å lurke litt, men lenge siden sist!

Er en seiko beater som blir flittig brukt i nordsjøen! Det har seg dog sånn at visse downhole-tools er meget magnetiske. Går ca 7 min for fort pr døgn. Litt irriterende kjemner jeg.

Burde kanskje gå over til submarineren ute i "felt" den tåler jo magnetismen, og alle andre offshore bruker subben på jobb!

Kjedelig da, at jobben har tatt klokken slik.
Jeg var ikke klar over at Submariner skal tåle så mye magnetfelt. Selv tar jeg av min når jeg står foran stekeovnen. (En slik moderne induksjonsovn). Milgauss er vel det du egentlig burde ha. (Eller en Seiko som kan godt få en ripe...)

8
 

Hva med en Von Doren open heart?
A766C62F-BD44-49CE-8B21-B6D0747BEEE6.jpeg
 

Eller en boxfresh Daniel Wellington.
Bruk rabattkoden edzilla15, som gir 15% rabatt om du kjøper klokken i butikk! Koden gjelder ut februar Adresse til butikken er Karl Johans Gate 25, midt mellom Zara og Joe & The Juice. Det er en veldig fin butikk med hyggelige ansatte, og ikke minst – et topp utvalg av klokker.
1A7216A2-28E9-4D30-88C2-A8C988EF5599.jpeg
 
Eller en boxfresh Daniel Wellington.
Bruk rabattkoden edzilla15, som gir 15% rabatt om du kjøper klokken i butikk! Koden gjelder ut februar Adresse til butikken er Karl Johans Gate 25, midt mellom Zara og Joe & The Juice. Det er en veldig fin butikk med hyggelige ansatte, og ikke minst – et topp utvalg av klokker.
Vis vedlegg 181319

Kors og Hvitløk!
8- o
 
  • Liker
Reaksjoner: Pinto og robert A
Eller en boxfresh Daniel Wellington.
Bruk rabattkoden edzilla15, som gir 15% rabatt om du kjøper klokken i butikk! Koden gjelder ut februar Adresse til butikken er Karl Johans Gate 25, midt mellom Zara og Joe & The Juice. Det er en veldig fin butikk med hyggelige ansatte, og ikke minst – et topp utvalg av klokker.
Vis vedlegg 181319
Akkurat hentet ut fra AD?
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Ja hyggelig å være tilbake! Pleier å lurke litt, men lenge siden sist!

Er en seiko beater som blir flittig brukt i nordsjøen! Det har seg dog sånn at visse downhole-tools er meget magnetiske. Går ca 7 min for fort pr døgn. Litt irriterende kjemner jeg.

Burde kanskje gå over til submarineren ute i "felt" den tåler jo magnetismen, og alle andre offshore bruker subben på jobb!

Skjønner ikke at flere ikke bruker Omega klokkene når de jobber rundt magentiske felt. Omegaene er jo a-magnetiske.
Disse gutta testet en Omega Planet Ocean i en MRI maskin uten at klokka fikk noen som helst problemer: https://www.watchtime.com/featured/omega-seamaster-planet-ocean-600m-watch-in-mri-machine/
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Kjedelig da, at jobben har tatt klokken slik.
Jeg var ikke klar over at Submariner skal tåle så mye magnetfelt. Selv tar jeg av min når jeg står foran stekeovnen. (En slik moderne induksjonsovn). Milgauss er vel det du egentlig burde ha. (Eller en Seiko som kan godt få en ripe...)

Moderne Rolex sub er vel ganske antimagnetisk pga bruken av parachrom hairspring (aner ikke hva det er på norsk) som er paramagnetisk. Tror ikke moderne Milgauss er mer antimagnetisk enn en vanlig Sub (ser ikke noe sted på Rolex sidene hvor sterke magnetiske felter en Sub skal tåle).
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
  • Liker
Reaksjoner: Grendel