Klokkecafé – løst og fast om klokker

God ettermiddag, hva er grei pris å gi for en seiko skx009 på gummi reim som er kun ett par mnd gammel da ?

Min erfaring er at alle som selger SKX skal ha blodpris. Jeg har solgt flere strøkne SKX i mitt liv og tatt 1500 hver gang. Da går de riktig nok på timen, men jeg ville i hvert fall heller kjøpt en ny fra CW om jeg måtte betale mer.

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Min erfaring er at alle som selger SKX skal ha blodpris. Jeg har solgt flere strøkne SKX i mitt liv og tatt 1500 hver gang. Da går de riktig nok på timen, men jeg ville i hvert fall heller kjøpt en ny fra CW om jeg måtte betale mer.
takk for kjapt svar, har en til 2400 nå , brukt i 3 mnd som jeg kan kjøpe.
må prute litt til da.

Haha, typisk. Men jeg tror ikke det er så mange som meg som selger strøkent for 1500, så ikke forvent en sånn pris. Jeg sier heller at du for såpass små penger (alt er relativt) kanskje like godt kan vurdere å kjøpe nytt.

Haha, typisk. Men jeg tror ikke det er så mange som meg som selger strøkent for 1500, så ikke forvent en sånn pris. Jeg sier heller at du for såpass små penger (alt er relativt) kanskje like godt kan vurdere å kjøpe nytt.
ja ser den, 3 mnd er jo så å si ny og 1000 kr spart.
Er en enkel mann med enkel lønn med klokkeinteresse, ikke lett da

Vel, tror ikke dette blir så mange hundrelappene mer selv om du blir belastet full moms:

https://www.creationwatches.com/pro...-skx009-skx009k1-skx009k-mens-watch-1454.html
ja var inne der og kikka, vil nok ha med jubilee lenka og da havner prisen på overkant av 2000,- pluss moms.
Setter pris på forslag mister. Tenkte å ha den skx`en som en beater og variere med jubilee lenka og noen natostraps.
Har hørt at original gummireim som følger med er så stiv

ja var inne der og kikka, vil nok ha med jubilee lenka og da havner prisen på overkant av 2000,- pluss moms.
Setter pris på forslag mister. Tenkte å ha den skx`en som en beater og variere med jubilee lenka og noen natostraps.
Har hørt at original gummireim som følger med er så stiv
Original gummi er stiv og jubilee er skranglete. Kjøp enklest mulig skx og kjøp gummi, lenke og NATO fra andre;)

Fasit.
Jubilee-lenken til StrapCode er rimelig smud, og en Isofrane er lysår bedre enn samtlige (vel, nesten..vintage flatvent er nydelig) gummiremmer på markedet.

Nesten... Jubilee fra Strapcode, ja. Isofrane, nei. Kjør heller gummi fra Uncle Seiko. Uansett, ikke bruk ekstra penger på original Seiko jubilee, kjøp billigste sort!

Nesten... Jubilee fra Strapcode, ja. Isofrane, nei. Kjør heller gummi fra Uncle Seiko. Uansett, ikke bruk ekstra penger på original Seiko jubilee, kjøp billigste sort!
takker for tips angående CW, ble en bestillingen derfra akkurat nå, noe må en jo finne på en fredagskveld når hele gullrekka til NRK har tatt sommerferie.
Da blir det en ny "beater" levert til uka forhåpentligvis.