Klokkecafé – løst og fast om klokker

God ettermiddag, hva er grei pris å gi for en seiko skx009 på gummi reim som er kun ett par mnd gammel da ?

Min erfaring er at alle som selger SKX skal ha blodpris. Jeg har solgt flere strøkne SKX i mitt liv og tatt 1500 hver gang. Da går de riktig nok på timen, men jeg ville i hvert fall heller kjøpt en ny fra CW om jeg måtte betale mer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Min erfaring er at alle som selger SKX skal ha blodpris. Jeg har solgt flere strøkne SKX i mitt liv og tatt 1500 hver gang. Da går de riktig nok på timen, men jeg ville i hvert fall heller kjøpt en ny fra CW om jeg måtte betale mer.
takk for kjapt svar, har en til 2400 nå , brukt i 3 mnd som jeg kan kjøpe.
må prute litt til da.
 
Haha, typisk. Men jeg tror ikke det er så mange som meg som selger strøkent for 1500, så ikke forvent en sånn pris. Jeg sier heller at du for såpass små penger (alt er relativt) kanskje like godt kan vurdere å kjøpe nytt.
 
Haha, typisk. Men jeg tror ikke det er så mange som meg som selger strøkent for 1500, så ikke forvent en sånn pris. Jeg sier heller at du for såpass små penger (alt er relativt) kanskje like godt kan vurdere å kjøpe nytt.
ja ser den, 3 mnd er jo så å si ny og 1000 kr spart.
Er en enkel mann med enkel lønn med klokkeinteresse, ikke lett da
 
Vel, tror ikke dette blir så mange hundrelappene mer selv om du blir belastet full moms:

https://www.creationwatches.com/pro...-skx009-skx009k1-skx009k-mens-watch-1454.html
ja var inne der og kikka, vil nok ha med jubilee lenka og da havner prisen på overkant av 2000,- pluss moms.
Setter pris på forslag mister. Tenkte å ha den skx`en som en beater og variere med jubilee lenka og noen natostraps.
Har hørt at original gummireim som følger med er så stiv
 
ja var inne der og kikka, vil nok ha med jubilee lenka og da havner prisen på overkant av 2000,- pluss moms.
Setter pris på forslag mister. Tenkte å ha den skx`en som en beater og variere med jubilee lenka og noen natostraps.
Har hørt at original gummireim som følger med er så stiv
Original gummi er stiv og jubilee er skranglete. Kjøp enklest mulig skx og kjøp gummi, lenke og NATO fra andre;)
 
Fasit.
Jubilee-lenken til StrapCode er rimelig smud, og en Isofrane er lysår bedre enn samtlige (vel, nesten..vintage flatvent er nydelig) gummiremmer på markedet.

Nesten... Jubilee fra Strapcode, ja. Isofrane, nei. Kjør heller gummi fra Uncle Seiko. Uansett, ikke bruk ekstra penger på original Seiko jubilee, kjøp billigste sort!
 
Nesten... Jubilee fra Strapcode, ja. Isofrane, nei. Kjør heller gummi fra Uncle Seiko. Uansett, ikke bruk ekstra penger på original Seiko jubilee, kjøp billigste sort!
takker for tips angående CW, ble en bestillingen derfra akkurat nå, noe må en jo finne på en fredagskveld når hele gullrekka til NRK har tatt sommerferie.
Da blir det en ny "beater" levert til uka forhåpentligvis.
 
Var på utkikk etter en fin automatisk klokke til dama, gikk i en butikk der de solgte flere forskjellige merker men mange av klokkene hadde en litt for stiv pris for lommeboken min. Kjæresten min fant da en som hun likte, men det var et ukjent merke for meg. Alt ble gjort på en profesjonell måte, og uret er swizz made, dermed endte vi med denne. Det er en Jaguar automatic j07-SS122L. Finner lite om denne på nettet, fant bare en lignende modell.

Jeg lurer dermed på om det er noen som vet noe om merket, har hørt om det tidligere?
IMG_2406.JPG IMG_2407.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Var på utkikk etter en fin automatisk klokke til dama, gikk i en butikk der de solgte flere forskjellige merker men mange av klokkene hadde en litt for stiv pris for lommeboken min. Kjæresten min fant da en som hun likte, men det var et ukjent merke for meg. Alt ble gjort på en profesjonell måte, og uret er swizz made, dermed endte vi med denne. Det er en Jaguar automatic j07-SS122L. Finner lite om denne på nettet, fant bare en lignende modell.

Jeg lurer dermed på om det er noen som vet noe om merket, har hørt om det tidligere?
Vis vedlegg 151372 Vis vedlegg 151373

Dei viktigste et jo at hun liker den!
Mekanisk og med displayback. Det er artig . Den sett jo ut som en Explorer med dato!

Jeg vil tro at hun (og du) har mye å glede dere over med denne i tiden som kommer.

Selv foretrekker jeg en Jaguar med fire hjul, men det kan jo være at din kjæreste ønsker å supplere med det senere. Jeg føler at du har lagt et godt grunnlag nå.

8
 
Noen som vurderer nye Yema Superman GMT? Alle versjonene er jo egt ganske kule, men naturligvis enig med artikkelforfatter i at grå/blå er mest unik. Lås på bezel gir vel ikke akkurat like mye mening på en GMT, men når det først er en Superman...

Superman-GMT-Blue-Gray-Wristshot-3.jpg


Kun 100 eks. av hver fargekombinasjon, forhåndsbestilling fra 22. juli, forventet levering i november, og pris er USD 1499.