Klokkecafé – løst og fast om klokker

@Kohe321 gikk det bra med prosjektet?

Kraftig forsinket oppdatering: Tipset med kokende vann virket til slutt!

Men det ble en kamp, og skruen måtte dessverre bøte med livet. Den lot seg ikke enkelt fjerne etter å ha blitt skrudd ut så langt gjengene gikk, så jeg måtte til med klypetangen for å få trekke den ut som en tannlege fra 50-tallet.

Jammen ikke mye loctite som hadde havnet nedi hylsen, men det lille som var der hadde festet seg godt.
 
Redigert:
Ble tipset om et lurt triks for de som måtte trenge å bytte springbars, men som ikke har noe dedikert verktøy tilgjengelig:
I komentarfeltet tipses det også om å bruke noe hardt og tynt, eksempelsvis et bankkort, for å spenne opp springbaren når man skal sette de tilbake på plass, for å unngå å skrape opp innsiden av horn.
 
giphy.gif
 
Slate har tidvis bra artikler, men en transseksuell som prøver å blande kjønnsidentitet og klokkebegeistring var ikke overraskende kjip lesing.

Støttes. Har nå kastet bort noen minutter på dette.
 
Fant ut at jeg trenger:D ny sommer beater. Likte veldig godt den nye Zodiac Super Sea Wolf 53 fra omtalen her på TS, men ser ut at de ikke sender/selger til andre steder enn USA. Noen som vet hvordan jeg får kjøpt den uten å måtte flytte til USA? :)