Klokkecafé – løst og fast om klokker

De fleste lenker har ikke glidelock el lignende systemer for å raskt forlenge lenken med et par mm.

Til de lenker som har vanlige hull for micro adjustment: hva med å bruke en quick release-barett på den siden, vendt sidelengs/nedover? Burde ikke det gå, eller krasjer det med claspen når man folder sammen?

Edit: Glem det, krasjer med selve endestykket på lenken ja. Ikke nok klaring.

Redigert:
Bare legger den her..
Screenshot_20170529-164254.png

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Preacher
Noken som vet om ein Urmaker i Moss som fører certina?
Bur ikkje i nerheiten av noken sjøl, men skal i eit bryllup der i sommer. Skulle hatt ein ny bezel, so tenkte eg ville ringe å bestille i god tid. :)

Trenger en klokkeboks til 6-8 klokker. Av god kvalitet. Ikke Kinagreiene som går på Klokkeriet til trippel eBaypris :)

Trøbbelet er at jeg har små håndledd, så jeg ønsker en der putene ikke sprenger klokkene fra innsiden. Noen som har noen tips i siste liten, før jeg går for en av Tidssonen sine?

God dag!

Trenger en klokkeboks til 6-8 klokker. Av god kvalitet. Ikke Kinagreiene som går på Klokkeriet til trippel eBaypris :)

Trøbbelet er at jeg har små håndledd, så jeg ønsker en der putene ikke sprenger klokkene fra innsiden. Noen som har noen tips i siste liten, før jeg går for en av Tidssonen sine?

God dag!

Jeg har nå en boks for 6 klokker fra Rapport. Dette er kvalitet, men det koster også. Men til poenget ditt; Jeg opplever disse putene som mindre enn de i andre bokser jeg har prøvd (type de du får kjøpt hos mange gullsmeder ol.) Har dog ikke testet TS sine, men de ser i hvertfall bra ut!

• Liker
Reaksjoner: Olako
Hei
Tenker å bestille en klokke fra Lervik Ur, men ettersom jeg ikke er bosatt i Haugesund må den sendes med post. Hvordan er dette mtp sikkerhet osv.? Hvem står med tapet dersom den f.eks mistes i posten? Antar Postens forsikring ikke dekker klokkens verdi på 70-80k. Hvordan erfaring har folk?

På forhånd takk

Hei
Tenker å bestille en klokke fra Lervik Ur, men ettersom jeg ikke er bosatt i Haugesund må den sendes med post. Hvordan er dette mtp sikkerhet osv.? Hvem står med tapet dersom den f.eks mistes i posten? Antar Postens forsikring ikke dekker klokkens verdi på 70-80k. Hvordan erfaring har folk?

På forhånd takk
Er vell mange som får tilsendt dyrere ur enn dette og frå Lervik Ur.
Høyr med dei. Tippe dei har ekstra forsikring.

Oddemann