Klokkecafé – løst og fast om klokker

Nå sitter jeg i solen og leser en gammel artikkel om Timex. Det er artig med et norsk klokkefirma av slike dimensjoner.

Det står at Timex nå lager luksusmerker! Dette er luksusmerkene Salvatore Ferragamo, Versace og Versus. Etter et raskt søk så sitter jeg med inntrykk av at dette er mer "luksusmerker" i 1500-kronersklassen. Quartz og bling-design, med andre ord .

Er det noen som kjenner mer til dette? Kom jeg inn i feil ende av skalaen? Det ville vært artig å ha en fin Timex.

8

• Liker
Reaksjoner: Nicolai
Nå sitter jeg i solen og leser en gammel artikkel om Timex. Det er artig med et norsk klokkefirma av slike dimensjoner.

Det står at Timex nå lager luksusmerker! Dette er luksusmerkene Salvatore Ferragamo, Versace og Versus. Etter et raskt søk så sitter jeg med inntrykk av at dette er mer "luksusmerker" i 1500-kronersklassen. Quartz og bling-design, med andre ord .

Er det noen som kjenner mer til dette? Kom jeg inn i feil ende av skalaen? Det ville vært artig å ha en fin Timex.

8

Det finnes en liten tråd om Timex og Fred Olsen fra før her på TS (mulig det er flere?)
http://www.tidssonen.no/forum/threads/fred-olsen-og-timex.29268/

(Edit: Men den kjenner du sikkert fra før da jeg nå ser at du har kommentert i den:), der det forøvrig står å lese at du har en Timex Datalink. Så da har du vel en fin Timex?)

Som du sier så ser det ut til at det utelukkende er Quartz de produserer nå.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Stemmer det, @Ban. Jeg har fortsatt en Datalink. Det er en gen.1 av det som nå er hyppet opp som smartklokke. En gav jeg til Teknisk Museum. Den gikk etter ca 10 -15 år i esken uten bruk. Den jeg har i skuffen er uten strøm. Det kunne vært artig å prøve den, men nå har jeg ikke CRT-monitor, så da får jeg ikke programmert den.

8

• Liker
Reaksjoner: Ban
Dette er en annen artig sak!
Klokke med tastatur! En virkelig neandertaler for alle smartklokker, fra det glade 80'tallet!
Denne Seiko'en har løst tastatur for overføring av data. Ubrukt!
Hvordan avkastningen har vært på investeringen står det ikke noe om, men nå er den til salgs for 300 dollar!

http://forums.watchuseek.com/f29/fs...o-data-2000-computer-smart-watch-3443602.html

Kul, tenk bare å ha en klokke som heter "Data 2000" i samlingen!

8

Fremdeles Franck Muller.:)
Her representert ved Secret Hours.
Du må altså trykke inn knappen kl9 for at klokken skal vise tiden.
En fullstendig ubrukelig funksjon, men likevel morsom.:)

1480001b02415.jpeg

Inspirert av beskrivelse av Frank Muller Secret hours i en annen tråd:)

En komplikasjon jeg lenge har tenkt hadde vært kult er en vanlig tre-hånds klokke som også kan brukes som kronograf. For eksempel ved at man trykker inn en knapp for å vise tiden (som på Secret hours) og knapp(er) til å betjene kronografen, der viserne som også brukes til å vise tid også fungerer som kronograf. Finnes det automatiske ur med denne funksjonen?

Edit: Seiko (og sikkert flere) har Quartz urverk som fungerer slik og det finnes automatiske klokker (Sinn EZM1) som ikke har subdials, men har sekund og minutt kronograf visere, men jeg har ikke sett automatiske klokker som bruker samme visere til tidsvisning og kronograf.

Redigert:
Christopher Ward har som mange vet fått ny logo, og de selger derfor ut flere av de gamle modellene sine. De har nå 30% avslag på slimline-kolleksjonen, og jeg kjenner det frister å bestille en C5 Malvern eller C5 Malvern Square.

Jeg har ingen personlige erfaringer med Christopher Ward, så jeg lurer derfor på hva Tidssonen sine medlemmer tenker om merket og kvaliteten?

Christopher Ward har som mange vet fått ny logo, og de selger derfor ut flere av de gamle modellene sine. De har nå 30% avslag på slimline-kolleksjonen, og jeg kjenner det frister å bestille en C5 Malvern eller C5 Malvern Square.

Jeg har ingen personlige erfaringer med Christopher Ward, så jeg lurer derfor på hva Tidssonen sine medlemmer tenker om merket og kvaliteten?
Jeg har hatt 2 Trident, en Trident Classic, og en C9 Chronograph. C9en jeg hadde først hadde en utrolig kul skive, men syns ikke glass, kasse og rem var så bra. Så kjøpte jeg en Trident gmt som var ok på alle vis, men ikke outstanding på noe vis heller, og den hadde et par litt rare designvalg. Så ble det en Trident Classic som jeg fortsatt savner. Mye bedre kvalitet enn de to eldre, spesielt krone og baklokk var en massiv oppgradering, og den var bedre designet imo. Vet ikke om @Yallaboy fortsatt har den..? Nå har jeg den nye Tridenten, og den er enda et hakk bedre igjen. Ville absolutt anbefalt CW.

De har dessuten 60 dager (tror jeg) angrefrist, og 60mnd/5år garanti. Og veldig bra kundeservice.

Kjør på. Velg gjerne squaren, for den har jeg vurdert selv og hadde vært fint å høre hva du syns om den.. :)

Jeg har hatt 2 Trident, en Trident Classic, og en C9 Chronograph. C9en jeg hadde først hadde en utrolig kul skive, men syns ikke glass, kasse og rem var så bra. Så kjøpte jeg en Trident gmt som var ok på alle vis, men ikke outstanding på noe vis heller, og den hadde et par litt rare designvalg. Så ble det en Trident Classic som jeg fortsatt savner. Mye bedre kvalitet enn de to eldre, spesielt krone og baklokk var en massiv oppgradering, og den var bedre designet imo. Vet ikke om @Yallaboy fortsatt har den..? Nå har jeg den nye Tridenten, og den er enda et hakk bedre igjen. Ville absolutt anbefalt CW.

De har dessuten 60 dager (tror jeg) angrefrist, og 60mnd/5år garanti. Og veldig bra kundeservice.

Kjør på. Velg gjerne squaren, for den har jeg vurdert selv og hadde vært fint å høre hva du syns om den.. :)
Tusen takk for tilbakemelding. Liker selv square, det eneste jeg ikke liker med den er "slimline2" - men skal vel klare å venne meg på det. Skal gi deg beskjed om jeg bestiller den! :)

Absolutt grei kvalitet på disse Christopher Ward urene, men jeg er ikke noe fan av den nye logoen de har kommet opp med.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11