Klokkecafé – løst og fast om klokker

En RM jeg faktisk hadde kjøpt - RM 67-01
Men så var det prisen da..vel 900k ferdig over grensen er jo *kremt* over snittet dyrto_O
image.jpeg

http://www.ablogtowatch.com/richard-mille-rm-67-01-automatic-extra-flat-wrist-watch/
 
En RM jeg faktisk hadde kjøpt - RM 67-01
Men så var det prisen da..vel 900k ferdig over grensen er jo *kremt* over snittet dyrto_O
Vis vedlegg 9804
http://www.ablogtowatch.com/richard-mille-rm-67-01-automatic-extra-flat-wrist-watch/


Den skiven minner meg om....
Det spørs hvor gammel du er!?

Jeg vet ikke om du husker disse spillene?
Dette er Brio sin mer seriøse variant:
Picture+15.png


De fantes også som "give-aways" og enklere varianter.

Jeg måtte se etter kulen som skulle rulle rundt i sporene på skiven.... Med en stø hånd kunne du kanskje få den ned i datoen?

8
 
Den skiven minner meg om....
Det spørs hvor gammel du er!?

Jeg vet ikke om du husker disse spillene?
Dette er Brio sin mer seriøse variant:
Picture+15.png


De fantes også som "give-aways" og enklere varianter.

Jeg måtte se etter kulen som skulle rulle rundt i sporene på skiven.... Med en stø hånd kunne du kanskje få den ned i datoen?

8
Haha, joda disse husker jeg. Hadde mang en frustrerende stund over en sånn i barndommen.
Og ja, den broen til RM minner litt om dette:p
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg har liggende et eller annet sted en gammel give-away fra min far som var en slik labyrint. De hadde en stand på en stor messe i München, og labyrinten viste veien fra de to inngangene og frem til deres stand. Kul sak. Den liknet enda mer....

8
 
Er dette sakset fra læreboken i fotografering, kapittel 1, @Rød?
Det passer som illusjon til "Hvordan velge motiv".

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Var på Watches of Switzerland i Regent St i dag. Etter å ha gått igjennom alle etasjene konkluderte jeg med at folk enten var interessert i de billigere tingene i kjellern, Rolex eller PP. Var ikke en sjel i Lange eller JLC. Selv ikke hjelpere. Var vel for opptatt med saueflokken av kinesere som skulle ha seg Rolex og PP...
 

Konsumeringen går ned i siste: alle varemerker, alle grupper lider.
Det var varslet i fjor av en mann i det sveitsiske klokkemiljøet: jeg hadde postet sin FB innlegg på TS.
Han snakket bla om de luksus klokker varemerker som måte stenge mange butikker i Asia.
Det var en tid når de rike kineserne kjøpte bare Rolex, Omega etc etc og de gikk over til høyrere rankerte merker og kjøpte tourbillons og lignende som det var små kaker....
Nå går de tilbake til Rolex etc... Jeg tror at det handler mer om pengeflyt enn trender.
 

Ok... Vel, akkurat nå er det ikke Rolex eller noen luksus klokke som er fornuftig å "investere" i (min mening...)
Klokkeprisene går opp i lag med velstanden og optimismen på verdensmarkedet : jeg ser ikke mye blomstring på disse 2 elementer i siste.
Og der snakker jeg ikke om aksjemarkedet som går opp fordi top-eierne tar lån for å kjøpe seg selv oppover...
Da burde vi ikke forvente at klokkeprisene skal fortsette som før i de senere årene.
Men kanskje krystallkulen din viser velstand for 2017 og videre...
 
Ikke mine ord. Bare dine:
Konsumeringen går ned i siste: alle varemerker, alle grupper lider.
Det var varslet i fjor av en mann i det sveitsiske klokkemiljøet: jeg hadde postet sin FB innlegg på TS.
Han snakket bla om de luksus klokker varemerker som måte stenge mange butikker i Asia.
Det var en tid når de rike kineserne kjøpte bare Rolex, Omega etc etc og de gikk over til høyrere rankerte merker og kjøpte tourbillons og lignende som det var små kaker....
Nå går de tilbake til Rolex etc... Jeg tror at det handler mer om pengeflyt enn trender.

Enig med deg at Rolex er det mest fornuftige å investere pengene i. :)
 
Ikke mine ord. Bare dine:

Enig med deg at Rolex er det mest fornuftige å investere pengene i. :)

Hvis kineserne går vekk fra tourbillon og tilbake til Rolex er det bare fordi de har mindre penger eller at de er ikke villig til å bruke høye summer på klokker: ikke fordi Rolex er den beste investering evig.
I siste har sølvprisen gått opp: nettopp fordi Asia kjøper store mengder...
Da må du lese igjen hva jeg skrevet: "Det var en tid når de rike kineserne kjøpte bare Rolex, Omega etc etc og de gikk over til høyrere rankerte merker og kjøpte tourbillons og lignende som det var små kaker....Nå går de tilbake til Rolex etc..."
Nemlig: det gikk opp(når velstanden gikk opp) og nå går det ned igjen med pengeforbruken.
1) Siste gang jeg skjekket er en tourbillon dyrere enn noen Rolex i butikken...
2) Når økonomien er ugunstig(akkurat nå de Japanske og europeiske banker spør om bailout og diskuterer "helikopterpenger") er det ikke mange som fokuserer seg på Rolex...
 
Hvis kineserne går vekk fra tourbillon og tilbake til Rolex er det bare fordi de har mindre penger eller at de er ikke villig til å bruke høye summer på klokker: ikke fordi Rolex er den beste investering evig.
I siste har sølvprisen gått opp: nettopp fordi Asia kjøper store mengder...
Da må du lese igjen hva jeg skrevet: "Det var en tid når de rike kineserne kjøpte bare Rolex, Omega etc etc og de gikk over til høyrere rankerte merker og kjøpte tourbillons og lignende som det var små kaker....Nå går de tilbake til Rolex etc..."
Nemlig: det gikk opp(når velstanden gikk opp) og nå går det ned igjen med pengeforbruken.
1) Siste gang jeg skjekket er en tourbillon dyrere enn noen Rolex i butikken...
2) Når økonomien er ugunstig(akkurat nå de Japanske og europeiske banker spør om bailout og diskuterer "helikopterpenger") er det ikke mange som fokuserer seg på Rolex...
Kina har en betydelig påvirkning på politikk og marked, personlig tror jeg ikke kineserne har fasiten på for eksempel vintage Rolex. Ser vi inn i vår personlige "krystallkule" får vi svært varierende svar og godt er det. Min krystallkule sier helt bestemt at Rolex dykkere, og spesielt vintage, vil fortsette å stige inn i himmelen. Egentlig gir jeg F... jeg kjøper det jeg vil ut i fra hva jeg personlig vil eie ..............jeg er antagelig ikke alene om denne tankegangen og følgelig vil disse stige i verdi så lenge etterspørselen er større enn tilgangen.
Tom
 
Kina har en betydelig påvirkning på politikk og marked, personlig tror jeg ikke kineserne har fasiten på for eksempel vintage Rolex. Ser vi inn i vår personlige "krystallkule" får vi svært varierende svar og godt er det. Min krystallkule sier helt bestemt at Rolex dykkere, og spesielt vintage, vil fortsette å stige inn i himmelen. Egentlig gir jeg F... jeg kjøper det jeg vil ut i fra hva jeg personlig vil eie ..............jeg er antagelig ikke alene om denne tankegangen og følgelig vil disse stige i verdi så lenge etterspørselen er større enn tilgangen.
Tom

Vel, hele asiatiske filosofien er basert på sykluser: da får vi se.