Klokkecafé – løst og fast om klokker

Ny LE fra Steinhart:
SteinhartOcean1VintageMaxi2L.jpg

Oris 65 lanseres med lenke rivetstyle! Februar 2016.

Hvis den kommer i matt helsort skive og en slik lenke, så skal jeg vurdere å kjøpe en. :)

12356489_1544568419197459_1106029091_n.jpg
Kan bli bra.
For min del trengs ikke lenke.
Men matt skive på en klokke som "leker" vintage er et must.
Den som selges nå er altfor blank IMO. Så nesten polert ut da eg hadde den på lanken...

Oris har mye kult for tiden dog...

Det ser jo ut til en å være en trivelig klokke, @Oddemann!

Jeg har lest om flere som liker disse. De har en inspirasjon fra en annen produsent (som så mange andre). Er det "originalen" som ansees som det endelige mål?

8

PS: Det er mulig det er litt dårlig lys her jeg sitter, men skiven ser noe mørk-burgunder ut?

Hva er i kikkerten, dersom denne er midlertidig?
En 20mm «reimklokke». Damasko da37/47, zenith el primero rainbow(slik som den som @Greg plukka), eldre rolex evt tudor sub med matt skive.

Ellers jakter eg andre tips til 20mm «reimklokker». Altså klokker som kler ulike reimer...

Det ser jo ut til en å være en trivelig klokke, @Oddemann!

Jeg har lest om flere som liker disse. De har en inspirasjon fra en annen produsent (som så mange andre). Er det "originalen" som ansees som det endelige mål?

8

PS: Det er mulig det er litt dårlig lys her jeg sitter, men skiven ser noe mørk-burgunder ut?
Tja, homeage finnes mange av. Enormt mange har jo Rolex som inspirasjon. Sålenge det ikkje er på Steinhart nivå er det ok for meg...

Burgunder / brun / rød aktig er nok korrekt :)

• Liker
Reaksjoner: Grendel