Klokkecafé – løst og fast om klokker

Gjorde litt research på Omega Flightsmastere forleden (via. Chuck Maddox) og kom over noe som bare kan beskrives som en ”morsom” prisutvikling. Nederst på siden over Flightmastere diskuteres helgullmodellen, som blir beskrevet som sjelden og i prisklassen 3.000$. Nå, noen få år senere finner jeg to helgullmodeller ute for salg. Prisen på disse? 22.200$ og 28.000$. Vi kan si mye om at brukt Rolex går opp i pris, men dette var jo ganske så spektakulært :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Et familiemedlem er ute etter ny rem til klokken hennes. Hun vil ha noe ala dette:

wK1o2Vh.jpg


Finner ikke ut hva denne type rem heter. Hun visste bare at Triwa bruker de:D

Setter pris på hjelp om noen vet hvor de kan kjøpes :)
 
Et familiemedlem er ute etter ny rem til klokken hennes. Hun vil ha noe ala dette:

wK1o2Vh.jpg


Finner ikke ut hva denne type rem heter. Hun visste bare at Triwa bruker de:D

Setter pris på hjelp om noen vet hvor de kan kjøpes :)

Kalles ikke den typen "wrap around" da? (bildesøket på google sier ja)
 
Leste for en stund siden om noen som fikk tatt ut et skriv, for å sikre klokkene sine når de går gjennom tollen(merk:fra norge til utland/retur)
Skal på ferie til sommeren, og hadde vært greit å sluppet trøbbel i tollen når jeg skal hjem igjen:D

Noen som kan veilede meg litt?
 
Leste for en stund siden om noen som fikk tatt ut et skriv, for å sikre klokkene sine når de går gjennom tollen(merk:fra norge til utland/retur)
Skal på ferie til sommeren, og hadde vært greit å sluppet trøbbel i tollen når jeg skal hjem igjen:D

Noen som kan veilede meg litt?

Ta bilde av klokka på gardermoen før du drar, det er dato på bildet så dette burde holde i massevis ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Tobydobi
@Tobydobi

Jeg gjør dette innimellom dersom jeg reiser med flere klokker. Du tar kontakt ved tollkontoret på flyplassen når du flyr ut, og ber om skjema for å registrere at du tar har med klokken(e). Der skriver du ned klokketype og serienummer så stempler de "reisebeviset" ditt.

Jeg tar meg ikke bryet med å gjøre dette om jeg reiser med et ur, men har jeg et par ekstra klokker i vesken tenker jeg det er greit å spandere fem minutter for å slippe eventuelle diskusjoner på vei hjem.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tobydobi
@Tobydobi

Jeg gjør dette innimellom dersom jeg reiser med flere klokker. Du tar kontakt ved tollkontoret på flyplassen når du flyr ut, og ber om skjema for å registrere at du tar har med klokken(e). Der skriver du ned klokketype og serienummer så stempler de "reisebeviset" ditt.

Jeg tar meg ikke bryet med å gjøre dette om jeg reiser med et ur, men har jeg et par ekstra klokker i vesken tenker jeg det er greit å spandere fem minutter for å slippe eventuelle diskusjoner på vei hjem.

Det var dette jeg var ute etter;) Takk for det. Jeg ser for meg at jeg kommer til å ta med et par klokker i kofferten, og da kan jo det være greit å ha det dokumentert på forhånd. Takk for tipset!
 
  • Liker
Reaksjoner: Obelix
Jeg har verdens beste samboer som har lyst til å bestille et klokkeblad abonnement til meg :D
Hun har vært inne på bladkongen.no og tittet litt, og funnet Watch Time.
Er dette et bra blad, finnes det noen bedre, på hvilken måte er de bedre etc?
 
WatchTime er veldig bra, gode lange artikler med flotte bilder. Min erfaring med bladkongen.no er derimot ikke så veldig bra. Bestill heller WatchTime direkte fra dem, betal på forskudd og smør deg inn med tålmodighet, kan ta ganske lang tid før det første bladet kommer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Teddy91
WatchTime er veldig bra, gode lange artikler med flotte bilder. Min erfaring med bladkongen.no er derimot ikke så veldig bra. Bestill heller WatchTime direkte fra dem, betal på forskudd og smør deg inn med tålmodighet, kan ta ganske lang tid før det første bladet kommer.
Tusen takk for svar, da ber jeg hun om å bestille direkte fra WatchTime.
Er det kun 6 blad pr år?
 
Ja, det tror jeg stemmer. Hadde jeg vært deg hadde jeg spyttet inn mellomlegget for å få to år. Koster ikke så mye mer og da slipper du en ny venteperiode om et år.
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen og Teddy91
God morgen!
Er nå ferdig med bachelor, og i den anledning føler jeg det er på tide med et nytt ur!

Har hatt en lengre pause fra sonen (rent økonomiske grunner!) og ser at markedet har vært i endring.
Hva ligger en PO 2500 på for tiden? Har andre ur hatt samme ekstreme vekst jeg ser submarinere ha?