Klokkecafé – løst og fast om klokker

En liten opplysning til de som ikke følger Omega på Insta, og ønsker magasinet Lifetime i et år - vederlagsfritt.

Takker for tipset.
Litt artig at når man registrere seg så må man legge inn fødselsdato. Når jeg skal legge inn fødselsår så begynner det fra 1970.
Vil ikke Omega ha kunder over 45?

B1D55CF1-E2FA-4275-A692-FAEE9E8C6EAA_zpsauoakjgh.jpg

Hvilken er størst? Utrolig hvor mye farge og design har å si for opplevd størrelse

Eller lenken/remmen sin tykkelse. Blåses hele klokken opp så "forsvinner" størrelsen.
Her er 44mm, eller en diskret slegge?
20141214_172326901_iOS.jpg

8-D

Georg Jensen klokker

Ser at det ikke har vært diskutert Georg Jensen klokker her tidligere.

Kom over dette ved en tilfeldighet (Har en kone som er over gjennomsnittet interessert i dansk design).

Rent umiddelbart synes jeg de ser veldig bra og minimalistiske ut.

http://www.georgjensen.com/da-dk/ure

Delta kunne jeg lett gått med.
d68f3cfc-d475-4c3c-8e45-ce13c11b2a1f.png

Ser at det ikke har vært diskutert Georg Jensen klokker her tidligere.

Kom over dette ved en tilfeldighet (Har en kone som er over gjennomsnittet interessert i dansk design).

Rent umiddelbart synes jeg de ser veldig bra og minimalistiske ut.

http://www.georgjensen.com/da-dk/ure

Delta kunne jeg lett gått med.
d68f3cfc-d475-4c3c-8e45-ce13c11b2a1f.png

Kronen var litt rar, men med den fonten på tallene ser den moderne ut. Slett ikke så gale!

:cool:

Klokker uten markant bezel, hvor skiva utgjør mye av diameteren, virker gjerne større enn de er. Eternaen på 42mm framstår for eksempel som et monster ved siden av ExplorerII, selv om den bare er 2mm større.

IMG_7216.jpg

Interessant poeng, fordi den nye Seikoen min er 46,5mm, men føles faktisk ikke større ut enn Hamilton Pioneeren min som er 43mm, og virker ikke mer voldsom enn Omega PO 8500 på 42mm som jeg hadde før. Dette har nok med nettopp det du snakker om her å gjøre! Den sitter også relativt lavt, noe som selvsagt hjelper på. :)

Til sammenligning:

Seiko SRP637 (46,5mm):

16590054832_0ebe873d55_b.jpg

Hamilton Khaki Pioneer (43mm):

16535770181_f127da88a1_b.jpg

Omega Planet Ocean 8500 (42mm)

14641801243_dbd23f88ac_b.jpg

Redigert:
PO

Selv har jeg i "min dårlige fortid" uttalt at en PO skal være 45,5mm, men jeg må innrømme at jeg nå, på mine gamle dager, har begynt å få mer sansen for PO i 42mm...

Hvordan det har seg vet jeg ikke. Det kjennes ikke plagsomt sist da jeg prøvet en 45,5mm, men nå var en 42mm mer tiltalende. Omega har klart å tilpasse designet.

8-D

Selv har jeg i "min dårlige fortid" uttalt at en PO skal være 45,5mm, men jeg må innrømme at jeg nå, på mine gamle dager, har begynt å få mer sansen for PO i 42mm...

Hvordan det har seg vet jeg ikke. Det kjennes ikke plagsomt sist da jeg prøvet en 45,5mm, men nå var en 42mm mer tiltalende. Omega har klart å tilpasse designet.

8-D

42mm er ganske optimal syns jeg også. Og jeg har ingen problem med å bære en 45+
Men alt er avhengig om hvordan man har det inn i seg: Noen ganger man har lyst til å ha en stor klokke, noen ganger man har lyst for noen medium greie.
Det kan også bli avhengig om hva man skal gjør: 40-42mm passer seg bra som skru-beater for eks.
Også, jobbinterview er ikke passelig med en 50mm U-Boat syns jeg. Uansett at man kan bære det... Men hver sin lyst:rolleyes:
Skal man ut på puben...Da alt er lov...
Har man planer til å bli ut og møkka over helle byen, da er en solide titanium beater helt perfekt:mrgreen:(Autozilla tar kaken der)
Triksen er å ha klokker fra 40 til 50mm i boksen. Jeg er fornøyd med det for min del.

42mm er ganske optimal syns jeg også. Og jeg har ingen problem med å bære en 45+
Men alt er avhengig om hvordan man har det inn i seg: Noen ganger man har lyst til å ha en stor klokke, noen ganger man har lyst for noen medium greie.
Det kan også bli avhengig om hva man skal gjør: 40-42mm passer seg bra som skru-beater for eks.
Også, jobbinterview er ikke passelig med en 50mm U-Boat syns jeg. Uansett at man kan bære det... Men hver sin lyst:rolleyes:
Skal man ut på puben...Da alt er lov...
Har man planer til å bli ut og møkka over helle byen, da er en solide titanium beater helt perfekt:mrgreen:(Autozilla tar kaken der)
Triksen er å ha klokker fra 40 til 50mm i boksen. Jeg er fornøyd med det for min del.

Hmmm....
Helt enig... Jeg ville vært veldig fornøyd med begge.
Min favoritt har alltid vært den hel-Orange... En 42 og en 45.5. Det kunne jeg like!

Skulle jeg velge en burde det kanskje vært 45.5.... Ettersom jeg har en del klokker på 40-42.

Hmmmm..... Tenker...

:cool:

Sånn kan det altså gå:

TIEM48v.jpg

Veldig glad for at jeg hadde den på Zulu-rem ellers så kunne jeg nok ha sagt hadebra til denne klokka. Burde vært obligatorisk for arbeidsklokker ;)

Godt man har flaksen på sin siden innimellom! Men er det en Zulu? Trodde dette var en NATO, og at Zulu var den som gikk enkel igjennom uten sikkerhetsstroppen? Regner med jeg har misforstått, men ville spørre. @acnorway

Finnes både 3-rings Zulu (som er slik du beskriver) og 5-rings Zulu (som er slik som denne). Kjennetegnet på Zulu er vel ringene og at det er litt tykkere nylon :)

Redigert av en moderator:
Sånn kan det altså gå:

BILDE

Veldig glad for at jeg hadde den på Zulu-rem ellers så kunne jeg nok ha sagt hadebra til denne klokka. Burde vært obligatorisk for arbeidsklokker ;)

Samme skjedde meg i går på en litt fuktig bytur - bortsett fra at jeg greide å knekke begge bar'sa samtidig(oddsen?). Fikk litt hjerteinfarkt når jeg så en rem, uten klokke, hengende på håndleddet noen få minutter senere. Fant den på mirakuløst vis igjen, som ny uten så mye som en ripe. Denne lå altså på gulvet på et fullstappa utested. :eek: