![]()
Hvilken er størst? Utrolig hvor mye farge og design har å si for opplevd størrelse
Ser at det ikke har vært diskutert Georg Jensen klokker her tidligere.
Kom over dette ved en tilfeldighet (Har en kone som er over gjennomsnittet interessert i dansk design).
Rent umiddelbart synes jeg de ser veldig bra og minimalistiske ut.
http://www.georgjensen.com/da-dk/ure
Delta kunne jeg lett gått med.
![]()
Klokker uten markant bezel, hvor skiva utgjør mye av diameteren, virker gjerne større enn de er. Eternaen på 42mm framstår for eksempel som et monster ved siden av ExplorerII, selv om den bare er 2mm større.
![]()
Selv har jeg i "min dårlige fortid" uttalt at en PO skal være 45,5mm, men jeg må innrømme at jeg nå, på mine gamle dager, har begynt å få mer sansen for PO i 42mm...
Hvordan det har seg vet jeg ikke. Det kjennes ikke plagsomt sist da jeg prøvet en 45,5mm, men nå var en 42mm mer tiltalende. Omega har klart å tilpasse designet.
8-D
42mm er ganske optimal syns jeg også. Og jeg har ingen problem med å bære en 45+
Men alt er avhengig om hvordan man har det inn i seg: Noen ganger man har lyst til å ha en stor klokke, noen ganger man har lyst for noen medium greie.
Det kan også bli avhengig om hva man skal gjør: 40-42mm passer seg bra som skru-beater for eks.
Også, jobbinterview er ikke passelig med en 50mm U-Boat syns jeg. Uansett at man kan bære det... Men hver sin lyst
Skal man ut på puben...Da alt er lov...
Har man planer til å bli ut og møkka over helle byen, da er en solide titanium beater helt perfekt(Autozilla tar kaken der)
Triksen er å ha klokker fra 40 til 50mm i boksen. Jeg er fornøyd med det for min del.
Godt man har flaksen på sin siden innimellom! Men er det en Zulu? Trodde dette var en NATO, og at Zulu var den som gikk enkel igjennom uten sikkerhetsstroppen? Regner med jeg har misforstått, men ville spørre. @acnorway
Sånn kan det altså gå:
BILDE
Veldig glad for at jeg hadde den på Zulu-rem ellers så kunne jeg nok ha sagt hadebra til denne klokka. Burde vært obligatorisk for arbeidsklokker![]()