Klokkecafé – løst og fast om klokker

Ralf som eier Benarus er tysk og har mange kontakter der: De fikk før i tiden, til og med en model lagt i Tyskland med Fricker. Den 1km.
Da er det ikke noe stor problem for Benarus for å få seg CuSn8 fra Tyskland...
For Helson vet jeg ikke helt hvordan de får det til men de må har noen tett kontakter der: Helson er ikke heller en asiatisk født selskap.
De bare få det gjort i østen pga kostnadene.
I Tyskland de er ikke så varmt om å selge direkt CuSn8 til asiatisk klokkefirmer og man må ha noen fotfeste hos dem for å få det til: Så enkelt som det.
Som sagt er ikke bare den CuSn8 som er bra: Men man må si at den kobbertone metalen har er ganske vakker.
Etter det blir det smak og behag.
Men en ting er sikkert: Man får seg top kundeservice med Benarus og Helson så langt jeg vet.
Hvis jeg anbefaler Aquadive, det er pga kvalitet og kontrol som er ett hakk oppover de siste nevnte.

Lüm-tec b18 eller b19 slår jeg gjerne et slag for. Passer utrolig godt med coin-edge til bronse, og så er det fantastisk lume, og min går usedvanlig korrekt og. Det påstår urverket er "ultra precision tuned", uten å definere det nærmere.

Om du har en B1X spandert jeg gjerne en øl om jeg får prøve den en kveld!

Om Heroic18 kan jeg ikke mye men jeg oppfatter det sånn at det er mye asiatisk greie der.
Prisen er rimeligere en andre men de bruker en Miyota, ikke en ETA.
Ingenting feil med den Miyota 9015 i helle tatt: Bare prislappen som er lavere egentlig.
Grei pris i hvert fall, fordi forskjellen mellom disse og de andre merker som har ETA er rundt 400$ og tilsvarer mye mer enn urverks pris forskjell...
Hvis noen laboratorie kunne sjekke at det er ekte CuSn8 selvfølgelig....Mye omstridt der...

Det er jo ikke så rart. For det første er Kickstarteren ræva og for det andre er den helt like Daniel Wellington

Vi har jo flere norske "ur-produsenter" som prøver seg for tiden. Nå er kanskje vi her inne spesielt interesserte med helt andre kriterier for en "god klokke" enn mannen i gata, men jeg ser virkelig ikke for meg at noe som dette kan selge spesielt godt. Målgruppen jeg drar ut av reklamen er "kreative fiskere med en ting for graffiti", men for alt jeg vet er dette en stor markedsgruppe som bare venter på et nytt ur :rolleyes: Men uansett, kult at folk prøver seg! :)

[video=youtube;S6iH63s9tuA]https://www.youtube.com/watch?v=S6iH63s9tuA#t=66[/video]

Det ser ut som en Marc Jacobs og Nixon collaboration.

clint_ew.gif

Var absolutt ingenting som trigget meg med den klokken. Kanskje den appellerer for noen, men hvertfall ikke meg. :confused: