Opps....der kom den på ks sidene,konvertert fra finn.no.
Den har faktisk lugs som er børstet @Hammerfjord ,da er den vel produsert 2004/5 da ?
Må vel beregne service da.
Å der var den vist solgt..
Redigert av en moderator:
Den har faktisk lugs som er børstet @Hammerfjord ,da er den vel produsert 2004/5 da ?

I dag ble jeg trolig vitne til en ung manns første "dyre" klokke. En Alpina et eller annet, er ikke så dreven på merket. Men veldig gøy å se gledenJeg fikk også muligheten til å teste denne som nå er tilgjengelig hos forhandlere, dette var egentlig grunnen til at det ble en liten tur til urmakern i dag:
Pris: rett i underkant av 14. Syns den var meget pen og er nå på listen over Longines jeg godt kunne tenkt meg.
Kom over et lite polsk(!) klokkemerke i går da jeg surfet Chrono24, og fant til og med et ur jeg med én gang fikk lyst på. Merket heter G. Gerlach, og er startet av en gjeng klokkeentusiaster. Her er en liten artikkel av Worn and Wound som omhandler merket for de som er interesserte.
Veldig hyggelige priser (omkring 399 USD for uret på bildet under), gjort mulig grunnet bruken av Seagull-urverk, men selve opplevelsen av klokken slik jeg har lest rundt omkring på nett er veldig positiv.
Og her følger et bilde (hentet fra nett) av klokka som fort kan bli min neste - M/S Batory med small seconds og double date.
![]()
For de som ønsker å sjekke ut merket selv, her er nettsiden deres.![]()
@Hammerfjord
Ja, jeg ser absolutt poenget ditt. Hadde selvfølgelig vært flott med et bedre urverk, men samtidig hadde det gjort utslag på prisen - som igjen hadde gjort at klokkene hadde vært utenfor min rekkevidde i en forholdsvis trang studenttilværelse. Har litt lyst på et morsomt alternativ til min Seiko SKX009.Finnes selvfølgelig mange andre alternativ i den prisklassen, men absolutt morsomme klokker til en okei pris, såfremt man klarer se bort fra at det er Seagull-urverk!