Klokkecafé – løst og fast om klokker

Kan jeg få spørre dere her hvor stramt dere bærer klokken?
Grunnen til at jeg spør er fordi et ledd er for lite og 2 ledd er for mye.
Har dessverre ikke mulighet til halve ledd.
Finnes det noen DIY knep her?
Mvh
Lasse.

Heller litt for løst enn litt for stramt IMHO. For stramt blir gjerne klamt og ubehagelig i løpet av dagen. Den beste løsningen er nok å skaffe seg en Rolex med micro adjustment lenke:)

I veldig mange tilfeller er løsningen å skaffe seg en Rolex :) Det var noe av det første jeg lærte her!

Ref gårsdagens kloring, noen som har opplevd av Bezelen blir "hvitere" ila dagen?

Det blir den . av den enkle årsak at man ikke har tørket av det fargepulver som er oppløst godt nok og/eller at man ikke har skylt (la bezel insert) ligge litt i vann etterpå for å stoppe kloringen. Flere som bleker for mye, fordi man ser ikke den egentlige blekingen ved å titte ned i koppen...

Bjarnetv: Har desv ikke flere festehull på spennen.
Kanskje en Rolex lenke hadde vært gøy.
Rolex klokke blir det ikke.
Mvh
Lasse.

Hva slags klokke er det du har som verken har mulighet for halvledd eller mikrojustering på spennen?

Det blir den . av den enkle årsak at man ikke har tørket av det fargepulver som er oppløst godt nok og/eller at man ikke har skylt (la bezel insert) ligge litt i vann etterpå for å stoppe kloringen. Flere som bleker for mye, fordi man ser ikke den egentlige blekingen ved å titte ned i koppen...

Thanks, får prøve det på neste batch :) Takker for god hjelp sjef :)

Noen som skal fra Oslo til Bergen mellom 21-24.10?
(Evt. som har anledning til å plukke opp noe i nevnte tidsrom og ta det med til Bergen etterpå.)

( :mrgreen: )

Bjarnetv: Har desv ikke flere festehull på spennen.
Kanskje en Rolex lenke hadde vært gøy.
Rolex klokke blir det ikke.
Mvh
Lasse.

Hmmm, lurer på hvor lenge du sier dette etter du har prøvd en... Du er ikke lillebroren til Hammer'n vel?:p
Fra spøk til revolver; Pelagos har en lås med litt an patent, men mye lik funksjon, kanskje det kunne vært noe?

Booyaa!

Nmf5qRd.png

Noen som vet hvor det er mulig å kjøpe natos (ikke zulu) med ringer som er børstet stål, ikke chrome?