Klokkecafé – løst og fast om klokker

Klor og klor... Når jeg var på deres alder var det lynol som gjaldt...

Lynol var tingen når vi bygget modellfly og gav en og flere gode effekter...
Lynol, og Tynner... og nå er det heller klor som gjelder...
Er det noen her som kan lukte forskjellen på lynol og tynner?

8-D
 
Klor og klor... Når jeg var på deres alder var det lynol som gjaldt...

Lynol var tingen når vi bygget modellfly og gav en og flere gode effekter...
Lynol, og Tynner... og nå er det heller klor som gjelder...
Er det noen her som kan lukte forskjellen på lynol og tynner?

8-D

Har sittet tre kvarter nå og prøvd å lukte forskjell, men klarer ikke finne forskjellen, men hvorfor...Å gud hjeeeelp!!!!
 
Vintage selges til HBO 9k. Iflott stand, og helt original. Sekundviseren mangler gunnet at dette er en limited edition. Den blå ringen er ikke at jeg ikke fikk den ut av kassen, men et costum optional hos seiko sin eksklusive avdeling!

Førstemann til mølla.

WoPR7DU.jpg
 
Vintage selges til HBO 9k. Iflott stand, og helt original. Sekundviseren mangler gunnet at dette er en limited edition. Den blå ringen er ikke at jeg ikke fikk den ut av kassen, men et costum optional hos seiko sin eksklusive avdeling!

Førstemann til mølla.

WoPR7DU.jpg

Haha, LITT hard med viserene kanskje?! Den ble jo fet da...!
 
Haha, etter litt "utfordrende" montasje ber jeg til høyere makter at de i det hele tatt ikke detter av @Ringe ! :)

Han kjøpte denne av meg i dag. Til info sa jeg at han kunne vente med å betale, til at han hadde sett at klokken fungerte som den skulle. Needless to say, det skipet har seilt nå :D
 
Redigert av en moderator:
Vet noen hva listeprisen for en Tudor Heritage Chrono (blå) er?
Har sendt mail til Lervik og venter på svar, men tenkte kanskje noen her inne vet den.
 
Kan jeg få spørre dere her hvor stramt dere bærer klokken?
Grunnen til at jeg spør er fordi et ledd er for lite og 2 ledd er for mye.
Har dessverre ikke mulighet til halve ledd.
Finnes det noen DIY knep her?
Mvh
Lasse.
 
Heller litt for løst enn litt for stramt IMHO. For stramt blir gjerne klamt og ubehagelig i løpet av dagen. Den beste løsningen er nok å skaffe seg en Rolex med micro adjustment lenke:)
 
flere lenker har mulighet for å stramme/løsne litt med forskjellige festehull på claspen.
hvis du har flaks er det mulig på din lenke.
MyWatchadoo2.jpg
 
Kan jeg få spørre dere her hvor stramt dere bærer klokken?
Grunnen til at jeg spør er fordi et ledd er for lite og 2 ledd er for mye.
Har dessverre ikke mulighet til halve ledd.
Finnes det noen DIY knep her?
Mvh
Lasse.

Heller litt for løst enn litt for stramt IMHO. For stramt blir gjerne klamt og ubehagelig i løpet av dagen. Den beste løsningen er nok å skaffe seg en Rolex med micro adjustment lenke:)

I veldig mange tilfeller er løsningen å skaffe seg en Rolex :) Det var noe av det første jeg lærte her!
 
Ref gårsdagens kloring, noen som har opplevd av Bezelen blir "hvitere" ila dagen?

Det blir den . av den enkle årsak at man ikke har tørket av det fargepulver som er oppløst godt nok og/eller at man ikke har skylt (la bezel insert) ligge litt i vann etterpå for å stoppe kloringen. Flere som bleker for mye, fordi man ser ikke den egentlige blekingen ved å titte ned i koppen...
 
Bjarnetv: Har desv ikke flere festehull på spennen.
Kanskje en Rolex lenke hadde vært gøy.
Rolex klokke blir det ikke.
Mvh
Lasse.
 
Hva slags klokke er det du har som verken har mulighet for halvledd eller mikrojustering på spennen?