Klokkecafé – løst og fast om klokker

Jeg må si at de nye Omega Co-axial klokkene er rimelig lekre! Og på perfekte 41,5 i dia. :D

Jeg er litt spent på hvordan tykkelsen på disse er, 9300 bygger en del i høyden så er litt usikker på proporsjonene. Litt rart at Hodinkee ikke har nevnt tykkelsen i artikkelen :/

Denne var jo ganske stilig. En klokke for synshemmede (og oss andre) som fungerer via berøring. Er vist ett quartzverk som driver ett sett magneter som så roterer kulene. Eneste jeg savner informasjon om er lumen :rolleyes:
bradley-on-wrist.jpg

Redigert:
JLC Navy Seals en Toolwatch???

Tja, den evige jakt på det ultimate ur. Hva sier dere, Er Jaeger sin Navy Seal en toolwaych eller ikke? Her trenger vi hjelp av @Thomas og @Celter som jeg vet har/har hatt denne modellen. Hva sier dere andre. Er den bare tøff i kjeften eller er det en kandidat som den eneste ene?
Jaeger-LeCoultre-Master-Compressor-Diving-Automatic-Navy-SEALs-Watch-11.jpg

Redigert av en moderator:
Tja. Det er ikke et bra dykkerur, men som beater i det daglige duger den bra. God lume har den og. Ellers en barsk og tøff klokke med et ypperlig urverk :)

Men for å være ærlig så er det patetisk med Navy SEALs tilkoblingen. JLC burde holdt seg til det de kan best: lage flotte dressur!

Hey, min blir lagt ut for salg om ikke så lenge :D

Tja. Det er ikke et bra dykkerur, men som beater i det daglige duger den bra. God lume har den og. Ellers en barsk og tøff klokke med et ypperlig urverk :)

Men for å være ærlig så er det patetisk med Navy SEALs tilkoblingen. JLC burde holdt seg til det de kan best: lage flotte dressur!

Hey, min blir lagt ut for salg om ikke så lenge :D
Jeg sliter også veldig mye med SEALslinken. Logoen på baklokket trekker veldig ned. Blir litt som med noen av IWCpilotene. Men utrolig flott ur. Nå fikk jeg bare sett på ditt i ti sekunder men fikk ikke samme toolfølelsen som når jeg holder en simpel Oysterkasse...

Jeg sliter også veldig mye med SEALslinken. Logoen på baklokket trekker veldig ned. Blir litt som med noen av IWCpilotene. Men utrolig flott ur. Nå fikk jeg bare sett på ditt i ti sekunder men fikk ikke samme toolfølelsen som når jeg holder en simpel Oysterkasse...

Sinn U-serie, eller Rolex Sea-Dweller 1665/16600. Der har du de tøffeste gutta i klassen IMHO :cool:

@Lemen så nesten ut som et solur!

jeg har sett ThinkGeek.com har Stonehenge i armbåndsur. Krever sol for å virke. Et kompass følger med. Den må holdes riktig Nord - Syd.

en gammel kammerat hadde en mor som var svak synt. Hun hadde fått en klokke som ristet av Trygdekontoret. Du trykket på skiven og den ristet tiden i en koder. Moren likte den ikke, men han ble stor fan. Den var ypperlig til seiling. Han hadde den under regntøyet. Slapp å se skiven. Da moren døde måtte han levere den tilbake. Sorgen var stor.

:cool:

Redigert av en moderator:
Noen som har tips om et bra sted å starte for å lese seg opp på Omega speedmaster? Forskjellige ref.nr, verk, modeller osv? Har null greie på denne klokka, og kunne tenkt meg å finne ut litt mer.

Noen som har tips om et bra sted å starte for å lese seg opp på Omega speedmaster? Forskjellige ref.nr, verk, modeller osv? Har null greie på denne klokka, og kunne tenkt meg å finne ut litt mer.
Google Chuck Maddox, han var guruen :)