Klokkecafé – løst og fast om klokker

XwzsQe7JNiGD__QMyP4n5kYbE38mXYDi-fqerQ19Z6s


To kronografer basert på ETA 7753. Siden begge stoppet her en dag tenkte jeg det kunne være gøy å sette dem i winder og se om det var forskjell på hvor effektivt de trekker.

Begge ble stilt til kø 0300 og fikk, hvis jeg husker manualen til winderen riktig, 56 runder i winder.

Vil vel ikke påstå at det er signifikant forskjell, men Longines stakk av med seieren. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Koser meg med datejusten som kommer fra det store internettet, og jeg momset den inn som den lovlydige skatteyteren jeg er. Betalte for meg hos posten, men føler det hadde vært greit å ha litt bedre bevis på dette enn kassalappen fra posten. Er det mulig å fremskaffe noe mer offisielt ved å kontakte tollvesenet?
 
Koser meg med datejusten som kommer fra det store internettet, og jeg momset den inn som den lovlydige skatteyteren jeg er. Betalte for meg hos posten, men føler det hadde vært greit å ha litt bedre bevis på dette enn kassalappen fra posten. Er det mulig å fremskaffe noe mer offisielt ved å kontakte tollvesenet?


Jeg har prøvd dette en gang.
Posten gadd ikke engang å svare på henvendelsen.
 
Og ennå så styrer enkelte med dette med "momskvittering" - pga. Bjerke bruker det som filter for å yte service. "Momskvittering" har avregningen av en Urban Legend.

Really? Må man snu i døra med Rolex på armen og penger i lomma pga at man mangler et imaginært oppkonstruert dokument?
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Really? Må man snu i døra med Rolex på armen og penger i lomma pga at man mangler et imaginært oppkonstruert dokument?

Har ALDRIG blivit frågad om momskvittering nær jag læmnat in klockor på service hos Bjerke. Och det inkluderar klockor som kom med mig till Norge nær jag flyttade hit, dvs køpta utanfør Norge men utan 'momskvittering'.Bara før ordnings skull ska det sægas att det som man tar med sig vid en flytt inte behøver momsas in. Men det sagt så behøvde jag inte førklara det før dem eftersom frågan aldrig stælldes.

Min erfarenhet ær dock bara med Bjerke i Bergen. Kanske ær det annorlunda i Oslo???
 
Så vidt meg bekjent er vel dette kun noe som gjelder om man ønsker takst på en utenlandsk klokke, evt om de skal ta service på en klokke som må sendes til utlandet? Om man dukker opp med en sub, som skal serves lokalt, kan jeg aldri tenke meg at de spør om mva-papirer.
 
"Kenneth sjokkert da han åpnet pakke:
Bestilte United-klokke, fikk Chelsea-klokke"
http://www.vg.no/sport/fotball/premier-league/bestilte-united-klokke-fikk-chelsea-klokke/a/23501903/

Må innrømme at jeg lo litt og tenkte til pass for han. Både fordi han holder med feil rødt lag og fordi jeg ikke skjønner at man vil plastre seg selv med noe overprisa juggel fra et fotball-lag!
He He!
Det må vel være noen på laget som har sans for humor!

For han var vel dette en skjebne verre enn døden!

8
 
"Kenneth sjokkert da han åpnet pakke:
Bestilte United-klokke, fikk Chelsea-klokke"
http://www.vg.no/sport/fotball/premier-league/bestilte-united-klokke-fikk-chelsea-klokke/a/23501903/

Må innrømme at jeg lo litt og tenkte til pass for han. Både fordi han holder med feil rødt lag og fordi jeg ikke skjønner at man vil plastre seg selv med noe overprisa juggel fra et fotball-lag!

Jamen da fikk han jo riktig klokke likevel! Heldig kar. Selv om jeg som CFC supporter nok hadde satt den klokken lengst inne i skapet selv. Slike effekter passer for de som er 12 og nedover?
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Arlendius