Klokkecafé – løst og fast om klokker

Så har jeg fått meg en quartz-klokke. Til forsvar er en både analog og digital.

En Yes-Watch. Her vises solnedgang og soloppgang, månen med faser og opp og ned. Høyvann og lavvann etc. En veldig artig gadget.

WP_20150610_11_05_40_Pro.jpg


Selvfølgelig er det en 24timer-viser og den digitale klokken kan slås av.

Dette blir nok et artig bekjentskap!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth
Noken som kjapt kan forklare meg forskjellen på Miyota 8215 og 9015? Og vilken som er å anbefale? Sitter å sammenligner to klokker med disse urverka :)
 
Redigert:
Noken som kjapt kan forklare meg forskjellen på Miyota 8215 og 9015? Og vilken som er å anbefale? Sitter å sammenligner to klokker med disse urverka :)

9015 er generelt ansett som et bedre urverk enn 8215. Ingen tvil om hva jeg ville gått for ihvertfall :)

8000-serien er vel billig-urverkene til Miyota, mens 9000-serien er lagd for å være økonomiske alternativer til ETA. Correct me if I'm wrong..
 
Hva skjer med tre Tag Heuer Monaco Sixty Nine på finn på tre dager? synes det er en kul klokke og tror en i god stand kan bli verdt mye penger om noen (kanskje mange) år.
 


+0,4 sekunder på de siste 5 ukene, og +0,1 sekunder på de siste 4 må jeg si meg godt fornøyd med.
Den har heller ikke vært på armen hver dag, og har ikke winder. Kun håndtrukket hver dag den ikke har vært i bruk.
Omega har fått til dette utverket!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Tag Heuer har mye artig!
Tro hvor mange slike som er her?

Ref. Undersøkelsen som pågår!

8
 
Hva skjer med tre Tag Heuer Monaco Sixty Nine på finn på tre dager? synes det er en kul klokke og tror en i god stand kan bli verdt mye penger om noen (kanskje mange) år.
10k som pris og. Trodde de var over 50k nye?

Har sett 1stk på et håndledd engang og såg "tjukk" ut, ellers kan den jo kanskje beskrives som kul...:)
 
Carrera er en fin modellserie.

Da vi var i Las Vegas på ferie fikk jeg et godt tilbud på en Carrera. Det var en modell med to store hjul for dato. Hvilken av Carrera modellene det var husker jeg ikke. Nydelig var den!

Tag Heuer har mye fint!
Hvor de ikke er mer populære her inne er rart!

8
 
Ingen urmaker der?
Mange år sidan eg har vore der(utenom Havhesten)...

I Førde er det Pettersen.

Er vel bare en urmaker og 2 butikker som fører klokker i Florø, @Oddemann. Hyggelig hos urmakeren i Strandgata til tross for at det er få spennende merker der, men må si meg lettere skeptisk til de Omegaene han snekrer sammen. Prisen er dog ikke så ille alt tatt i betraktning..
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann