Klokkecafé – løst og fast om klokker

Jeg tror urmaker faget vil få ett oppsving IOM at mekaniske klokker har hatt en renessanse de senere år. Hadde jeg vært 18 i dag hadde jeg gjerne blitt urmaker hvis jeg hadde fiksa det da, krever nok en del å skru på finmekanikk.

Den største mangelen i bransjen er vel nettopp fagfolk. Men, det betyr ikke nødvendigvis at man kan bosette seg hvor man vil, men er man villig til å flytte på seg er det store muligheter for jobb.

Kun en refleksjon.

pretensiøse.jpg

332.10.41.51.01.002_SP_Packshot_Advertising_16x9_RVB.jpg

Denne fløy etter min mening rett inn på listen som en av de kuleste moderne Speedmaster-modellene.

Særdeles frekk og fin! Særlig likte jeg størrelse på rett over 40 mm, og ikke minst helbørstet finish 😍

Prisen kunne godt vært halvert, men det er vel der vi har kommet.

Tror det er noen kokker på stjernestøv hos Chronoswiss om dagen
IMG_0534.jpeg

Chronoswiss introduces the groundbreaking Titanium Core Nano Shell case, a world-first in watchmaking innovation. This revolutionary material unites the resilience of a titanium core with the versatility of a high-end composite shell, permanently bonded on a nano level. Unlike a coating, the composite seamlessly merges with the titanium core, resulting in a case that is lightweight, durable, and visually striking - pushing the boundaries of modern mechanical design.

• Wow
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Jon Henrik