Klokkecafé – løst og fast om klokker

Billig stridsvogn.

h2o_kalmar_2_25000m_black_blue_008.jpeg



Sertifisering fra en tidligere modell.
Certificate_H2O_Uhren_8_25mm_max_pressure_test_Seite_2.jpeg
 
En "raring" i min klokkesamling er en Coin-Watch.
En quartz-klokke, men skiven er laget av en norsk minnemynt.
Dette er et "stunt" som Coin-Watch gjør; De tar fine/artige mynter, sliper mynten ned til passe tykkelse, legger på litt enkel maling og hiver den inn som skive i en klokke.

Et absolutt artig resultat.
20091111613.jpg


Coin Watch (0).jpg


Jeg husker ikke hvor mange klokker som er laget med Hæren sin minnemynt, men det var under 1000, mener jeg å huske. (Spesielt fordi den derre innledende 0'en ikke hadde trengt å være der....).

Slikt er lett å finne på å gjøre når du kan bygge noe innenfor et rimelig urverk. Det er mye plast inne i den fancy kassen. Men så absolutt; kult.

8
 
Hvor lang tid tar egentlig en "clearance delay" hos fedex? De fikk kvitteringen fra meg dagen før pakken ble merket.
Er det krokodillereima?
 
Hvor lang tid tar egentlig en "clearance delay" hos fedex? De fikk kvitteringen fra meg dagen før pakken ble merket.
Er det krokodillereima?
Hos meg var det en dag, i romjula til og med, men tydeligvis er dette et unntak ikke regelen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lilac
En kjapp oppsummering av året som gikk. Jeg er først og de andre følger vel på sporenstreks :mrgreen:

Jeg har gjort som @Jørgen og har mekket en liten årsavslutning :)

@Edzilla har mekket sin "årsavslutning" :)

Dette var svært fornøyelig lesning en søndag med fyr i peisen. Takk for at dere deler, alle tre!
 
Ny Haagen/Dailywatch klokken tilsynelatende rett rundt hjørnet.
Limitert selvfølgelig.
 
Ny Haagen/Dailywatch klokken tilsynelatende rett rundt hjørnet.
Limitert selvfølgelig.
"No fuzz, no gimmicks, just focus on the essentials" -> flyback :unsure:
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Steff, akr og UJU
Prisen blir vist €3950 for Haagen klokka

Omtrent det samme som originalen?

Høres litt rart ut, men er kanskje bare blitt vant til at Hodinkee får byttet ut noen farger og fonter og tar seg rimelig godt betalt for det.

Denne ender i hvert fall ikke opp solgt rabattert som mye annet fra FC :mrgreen: