Klokkecafé – løst og fast om klokker

@Rabagast Er det en riktig tolkning av svaret ditt at det fungerer helt greit hvis man skyver klokken litt opp fra hånden?

Tja.. Det var ikke nødvendigvis det jeg forsøkte å vise - YMMV.

Det -blir- riper og swirls på en spenne om man bruker klokken sin. Om det ikke er mac’en så er det middagsbordet eller dørkarmer eller servanten eller whatever. Jeg ser ingen riper på noen av Macene mine fra klokken, men det er sikkert noen hairlines på spennen som stammer fra aluminiumschassiset på laptopen.
Det er ofte vanskelig å fange småriper på bilder...

Jeg hører og kjenner jo at spennen er i kontakt med metall når jeg bruker maskinen, men jeg pleier å skyve klokka under skjortemansjetten så langt det lar seg gjøre, men titt og ofte så sklir den tilbake uansett og da tenker jeg «skitt au», klokker som dette er til for å brukes :)

Ja, riper på spennen kommer og det regner jeg med. Er nesten like bekymret for maskinen, og ubehaget med metall mot metall mens jeg skriver.

Kanskje jeg overproblematiserer og at det ikke er noen stor greie. Det ville jo være det beste :)

• Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Ja, riper på spennen kommer og det regner jeg med. Er nesten like bekymret for maskinen, og ubehaget med metall mot metall mens jeg skriver.

Kanskje jeg overproblematiserer og at det ikke er noen stor greie. Det ville jo være det beste :)

«Ubehaget» du beskriver har jeg også med NATO-remmer, skinnreimer med c-spenne, foldespenne og garmin-monsteret med gummireim (selvfølgelig metallspenne på den også..) hvis jeg ikke har en skjortemansjett eller erme på en genser å skyve klokken under. Det blir metall mot metall uansett ved mindre du har en slik eplekåmpjuter med sportsreim. Har som sagt til gode å se noen merker på maskinen, men hadde ikke brydd meg nevneverdig om det var det heller :)

• Liker
Reaksjoner: Bøygen
Noen som har erfaring med bruk av klokke (med lenke) og macbook pro?
Ser ut som om det kan bli en kjip konflikt som fører til mye riper både på maskinen og lenken/spennen...
Har et strategisk plassert klistremerke på min pc, mest pga at skrapingen plager meg når jeg jobber. Om det blir merker på maskinen bryr jeg meg ikke om og låsen får juling andre steder også.

• Liker
Reaksjoner: Bøygen og Grendel
Tror kanskje man blir sosialt død på kontoret om man teiper fast en microfiber klut på laptopen fordi man er redd for riper på klokke spenna??? :rolleyes:

Haha, dette er vel seriøst ikke noe problem!?! :p
HaHa, så einig, MEN eg har sett det... Prøvde google, fant ingen bilder, men veit eg har sett det før ein plass... Klokkeriet? Usikker kor....

• Liker
Reaksjoner: EBH
Fra en petimeter til en annen (it takes one to know one): slapp av, prøv å bare la det gå. Hvis du tenker på bruksklokker som museumsgjenstander så gjør du deg selv sprø (og du kompliserer livet ditt unødvendig). Lev med swirls og deskdiver-merker, de er et tegn på at klokka er med deg i livet ditt. Battle scars. :)

Mener bestemt jeg har sett @gulenissen legge ut bilde av sin Mac, med mikrofiberklut på venstre side av påtrykksplaten.

Det er nok dessverre ikke meg, men det selges folie dersom man er lei av riper på spennen ;)

• Liker
Reaksjoner: Grendel