Klokkecafé – løst og fast om klokker

  • Liker
Reaksjoner: UJU og Grendel
Nye zodiac klokker , synes egentlig alle 3 er ganske så fine jeg ! Sea Wolf
føler jeg generelt sett er ganske ganske mye klokke for pengene , selv om det poengteres at den ikke har ordentlig revit lenke , slik som tudor og også kanskje Oris 65 ?
Noen synspunkter på Sea wolf Vs oris 65 ?jeg er lott usikker på hvem jeg hadde gått for..
https://www.ablogtowatch.com/zodiac-sea-wolf-topper-edition-watches-designed-eric-singer/


Når Eric Singer er med i loopen så er jo dette nesten en "Må Ha" klokke.
Selvfølgelig er det den gule som faller best i smak hos meg. Den går minst stille i dørene.

Stilig design og med "president-lenke" så likte jeg denne.

Jeg ville helt klart valgt Zodiac.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: mannensomikkekunnele
Når Eric Singer er med i loopen så er jo dette nesten en "Må Ha" klokke.
Selvfølgelig er det den gule som faller best i smak hos meg. Den går minst stille i dørene.

Stilig design og med "president-lenke" så likte jeg denne.

Jeg ville helt klart valgt Zodiac.

8
Den er in your face , men på en veldig bra måte ! Ser bezel er glasset inn med glass (ikke safir) , dette gir jo et ganske fresh uttrykk , neste litt spaceage’ish - ville du vært bekymret for holdbarheten ?
 
Den er in your face , men på en veldig bra måte ! Ser bezel er glasset inn med glass (ikke safir) , dette gir jo et ganske fresh uttrykk , neste litt spaceage’ish - ville du vært bekymret for holdbarheten ?

Nei, egentlig ikke.
Man må passe på klokkene sine. Men får den en ripe eller to så er det somregel en "historie" bak. Kjedelig med glass som får riper og kan knuses, men det hører med. Slikt kan også byttes...

Uansett så vil slikt komme inn under "det hører med" kategorien. Det er verd det.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: mannensomikkekunnele
Vet ikke om det er ett nytt ur, men jeg likte denne modellen. Veldig fine mål på disse fra Zodiac.
Er det noen som har prøvd de?

https://www.zodiacwatches.com/collections/super-sea-wolf/products/super-seawolf-zo9263
FossilPartners_205a049d-bfae-4f09-b97b-d09eb958abc1.jpg


Eller hvis man er litt mer glad i farger, så kanskje denne?
FossilPartners_49a58f6b-75da-4edf-adf5-227779f38f1d.jpg
 
Når folk måler håndleddomkretsen, måler dere forran eller bak "knoken" på håndleddet?
Forran=Mot hånden
Bak= mot albuen...

Ev. hvor bruker folk klokken?

(@aek dette er vel den riktige forkortelsen av eventuelt? Som mange skriver som; evt?)
 
Når folk måler håndleddomkretsen, måler dere forran eller bak "knoken" på håndleddet?
Forran=Mot hånden
Bak= mot albuen...

Ev. hvor bruker folk klokken?

Jeg måler av nødvendighet proksimalt for ("bak") processus styloideus ulnae ("knoken" på lillefingersiden) siden denne er relativt fremtredende hos meg. Bærer jeg klokken lenger ute på armen resulterer det i avstivet håndledd og kronegnag på håndbaken.
Processus.jpg

Døme på ubehagelig klokkebæring:
_20181118_102800.JPG


(@aek dette er vel den riktige forkortelsen av eventuelt? Som mange skriver som; evt?)
2018-11-17 23.36.48.png


 
Jeg måler av nødvendighet proksimalt for ("bak") processus styloideus ulnae ("knoken" på lillefingersiden) siden denne er relativt fremtredende hos meg. Bærer jeg klokken lenger ute på armen resulterer det i avstivet håndledd og kronegnag på håndbaken.
Vis vedlegg 121196
Døme på ubehagelig klokkebæring:
Vis vedlegg 121197




Joda, jeg kunne også flottet meg med latin og fagterminologi, men forfattet meg på idiotsikker norsk..

Ang ev.

https://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/hvordan-forkortes-eventuelt/
Screenshot_20181118-112019.jpg


Derfor jeg ville ha fasit av @aek ;)
 
Redigert:
At de er bad guys er nytt for meg. Har det også skjedd noe tidligere ?

Edit: leser nå. Skjønte ikke at der var en lang tråd :)
Timezone har et merkelig system som i utgangspunktet er satt opp slik at man leser én post av gangen og manuelt må trykke seg igjennom tråden. Ubegripelig tungvint. Heldigvis har man muligheten til å få trådene i "flat view". :)

Men ja, det var lenge problemer med ordre som aldri ble levert og totalt manglende kommunikasjon, med påfølgende unskyldninger og lovnader om forbedring. Og så kom denne historien om behandlingen av sherpaene i Nepal. Det har vært en rekke historier som tilsammen maler et bilde av en eier som lover gull og grønne skoger igjennom dyktig markedsføring, men som gang på gang havner i problemer på grunn av en grunnleggende uærlig og manipulativ praksis.

Det er synd, for konseptet og enkelte av klokkedesignene er i og for seg riktig så bra.
 
Redigert: