Klokkecafé – løst og fast om klokker

Jeg har jaktet på en kasse (og urverk) som kan passe til en skive på 29,05mm. Kassen bør helst ligge opp mot 40mm+
Det er ikke lett, men kanskje noe kan passe med et artig urverk.

8

20090831104018_image_0.jpg
Hmmm.... http://www.doxa-in-asia.com/en/product_list.php?cid=15
Nå ble jeg deprimert, takke F.... for at det er mulig å finne vintage watches.
Tom

Aldeles nydelig kasse, @Hammerfjord!
Det ville vært lekkert med displayback. Jeg ser selger har noen av dem, men da må jeg "ofre" andre faktorer.
Denne er et alternativ da, men ingen roterende bezel; "http://www.ebay.com/itm/201707723597?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT"

Den som du viste til var helt klart finest! (Da som varianten som selges uten skive og visere).
Denne kassen kan bli fin til min skive og visere!

8

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Aldeles nydelig kasse, @Hammerfjord!
Det ville vært lekkert med displayback. Jeg ser selger har noen av dem, men da må jeg "ofre" andre faktorer.
Denne er et alternativ da, men ingen roterende bezel; "http://www.ebay.com/itm/201707723597?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT"

Den som du viste til var helt klart finest! (Da som varianten som selges uten skive og visere).
Denne kassen kan bli fin til min skive og visere!

8

Display back er best hvis du har et spesielt urverk. Spørs om hva du hadde tenkt?
Jeg fikk bygget en "custom" for meg en del år siden og jeg spurte om visning bak siden urverket var litt uvanlig.
Men for en 2824-2 ETA er det kanskje ikke verdt å slite for...?

P1010560.jpg

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Nå-ja! Det gjør seg bedre med litt flott design. Enig med deg der, men det er alltid gøy å se tannhjulene.

Forresten, vet du om det er egne navn på ETA 2824 uten dato? Min skive har ikke dato. Det må jo uansett inn et urverk som passer i kassen.

8

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Nå-ja! Det gjør seg bedre med litt flott design. Enig med deg der, men det er alltid gøy å se tannhjulene.

Forresten, vet du om det er egne navn på ETA 2824 uten dato? Min skive har ikke dato. Det må jo uansett inn et urverk som passer i kassen.

8

Nei klokker uten dato med 2824-2 har noen ganger datohjulet fortsatt på seg under tallskiven.
Da kan man høre en klikkelyd kl 12 ;)

Urverket sin base er det samme på disse:
2824-2 (med dato eller uten)
2836-2 (med dato og dag)
2801-1 (uten automatisk "modul")

Du kan ta den selv ut også:

Jeg solgte en av klokkene mine. Sist jeg gjorde det, så endte det med at jeg angret og kjøpte butikkny neste gang. Men denne er ikke å oppdrive lenger, så det må muligens bli en nyere en.

Huff da!
Det er forståelig at du angrer. Da blir det nyere eller brukt under juletreet?

8

Huff da!
Det er forståelig at du angrer. Da blir det nyere eller brukt under juletreet?

8

Vi får se hva det blir til. Salget var jo aldri planlagt, men kjøperen er en ordentlig GG som jeg vet vil ta godt vare på den :)

Regner med at det kommer en klokke under juletreet. Hulk med polerte midtledd hadde vært noe gitt :D

• Liker
Reaksjoner: Grendel