Klokkecafé – løst og fast om klokker

Uansett hva man mener om Donald Trump, så kan man ikke nekte for at han allerede har skrevet seg inn i amerikansk historie. Nå er han også på full fart inn i klokke-historien også. Hvordan hans kvalitative bidrag er innenfor dette området vet jeg ikke, men jeg har ikke de største forventningene her.

Derimot vil jeg si at jeg i høyeste grad liker funksjonaliteten til sekundviseren; Her snakker vi om noe som absolutt er verd pengene! Ren klokkeglede og moro for pengene!

http://www.ebay.com/itm/Donald-Trum...519770?hash=item4b0bae4dda:g:z~MAAOSw8w1X9V-m

8
 
Uansett hva man mener om Donald Trump, så kan man ikke nekte for at han allerede har skrevet seg inn i amerikansk historie. Nå er han også på full fart inn i klokke-historien også. Hvordan hans kvalitative bidrag er innenfor dette området vet jeg ikke, men jeg har ikke de største forventningene her.

Derimot vil jeg si at jeg i høyeste grad liker funksjonaliteten til sekundviseren; Her snakker vi om noe som absolutt er verd pengene! Ren klokkeglede og moro for pengene!

http://www.ebay.com/itm/Donald-Trum...519770?hash=item4b0bae4dda:g:z~MAAOSw8w1X9V-m

8


Obama har sin "waving watch". Mao også.
Er det tilfeldig? De har en rød stjerne på sekundviseren, begge to
:D
Obamw.jpeg

Mao.jpeg
 
Der var viserne hentet på posten. Kasse og visere i hus. Viserne håper jeg at det ikke blir behov for, men kunne urverket kommet! Da kunne jeg skrudd litt!

8
 
Noen andre som fikk med seg den gamle Seamasteren på Finn idag. Kom ut med prisantydning på 28k, ligger nå til 55k. Er det samme selger eller er noen som prøver å tjene noen kjappe tusenlapper?
 
Noen andre som fikk med seg den gamle Seamasteren på Finn idag. Kom ut med prisantydning på 28k, ligger nå til 55k. Er det samme selger eller er noen som prøver å tjene noen kjappe tusenlapper?

Jeg så denne selv! Det kan hende noen har tipset selger om at den var verdt mer, hvis ikke kan det være som du sier - noen som vil tjene noen kjappe lapper :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kenneth R
polVuaT.jpg
WD7HCeY.jpg


Tok en tur til Bond St og Selfridges. Skjønner ikke hva Omega tenker med. Flott skive, men de driter på draget med å lage urverket så sinnsykt tjukt. Sikkert 30-50% tykkere enn min. Den klumpen på armen. Sistnevnte har jeg dog lite å utsette på, bortsett fra at jeg er mer interessert i den med sort skive... :rolleyes:

EDIT: Glemte en ting: Piaget Polo S. Meh.
 
Redigert:
polVuaT.jpg
WD7HCeY.jpg


Tok en tur til Bond St og Selfridges. Skjønner ikke hva Omega tenker med. Flott skive, men de driter på draget med å lage urverket så sinnsykt tjukt. Sikkert 30-50% tykkere enn min. Den klumpen på armen. Sistnevnte har jeg dog lite å utsette på, bortsett fra at jeg er mer interessert i den med sort skive... :rolleyes:

EDIT: Glemte en ting: Piaget Polo S. Meh.

Nydelige bilder!
Men husk å ta et fra siden også neste gang. Jeg skulle gjerne sett Omegaen fra siden, når du skriver at den er så tykk! Den er jo nydelig å se på, fra forsiden!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Så nettopp en Worn and wound review av Tudor Black Bay der de opplyser at den er 14,8mm høy.
Bærer den høyt på håndleddet? Virker den topptung?
 
Bærer den høyt på håndleddet? Virker den topptung?
Nei - og definitivt ikke. Gjelder ETA-versjonen. Men, husk at hvordan en urkasse oppleves, skyldes flere forhold: Hvilken klokke man er vant med, formen på håndleddet, o.l. Jeg synes BBB bærer mer komfortabelt enn 114060.
 
Ser at Speedmasteren bare er 0,8mm lavere så da kan det ikke være så gale som det høres ut.
Black Bay Black ser fantastisk ut, litt usikker på lenken. Hvordan liker du den @Loevhagen? Blir naglene litt mye?