Klokkecafé – løst og fast om klokker

Jeg fikk en trivelig mail fra min bror; @chrgod. Han hadde funnet den gamle klokken min!
En Antima fra tidelig 70-tallet.
20150928_Gjennfunnet%20Antima.jpg

Dette er min andre klokke. Jeg hadde en helt maken først. Den var uten det grønne skjæret/farvespillet i skiven. Den ble stjålet da vi hadde gymtime. Jeg hadde lagt klokken ned i skoen og noen sokker over. Da vi kom ned etter gymtimen var klokken borte. Jeg trengte en klokke og fikk da denne etter en liten tid. Denne fulgte meg i mange år. Jeg tror det må ha vært frem til jeg fikk konfirmasjonsklokken in... (Tissot PR 520 som det også er bilder av her).

Dette var en artig venn å se igjen!
Normalt hadde jeg skinnremmer på den. Hvor denne elastiske stålremmen kommer fra husker jeg ikke nå.

8

Vet ikke om noen har diskutert dette her inne før, men... Var innom den nye butikken til Bjerke i Øvre Slottsgate i dag. Store og flotte lokaler. Og plass til mer, tydeligvis... De fortalte at de snart var på plass med et nytt merke som ikke finnes i Norge fra før. De ville ikke si noe, men avkreftet heller ikke da jeg foreslo Blancpain.

Noen som har mer inside info? Noen som har tro på at for eksempel Richard Mille eller HYT dukker opp?

• Liker
Reaksjoner: Furch og Thomas84
Noen som har vert innom milgauss og kan si noe om hvordan den oppleves etter en stund? er det en klokke man blir lei eller er det bare å kjøre på? Står mellom milgauss evt explorer, explorer 2 evt datejust 2 :confused:

Vet ikke om noen har diskutert dette her inne før, men... Var innom den nye butikken til Bjerke i Øvre Slottsgate i dag. Store og flotte lokaler. Og plass til mer, tydeligvis... De fortalte at de snart var på plass med et nytt merke som ikke finnes i Norge fra før. De ville ikke si noe, men avkreftet heller ikke da jeg foreslo Blancpain.

Noen som har mer inside info? Noen som har tro på at for eksempel Richard Mille eller HYT dukker opp?
Jeg håper og tror det blir BP;)

Noen som har vert innom milgauss og kan si noe om hvordan den oppleves etter en stund? er det en klokke man blir lei eller er det bare å kjøre på? Står mellom milgauss evt explorer, explorer 2 evt datejust 2 :confused:

Jeg har aldri eid, med en bekjent har. Virkelig flott og han liker den godt. Den blir litt utenom det vanlige, med den flotte sekundviseren.

Selv liker jeg Milgauss godt. Spesielt den med grønt glass.

8