Klokkecafé – løst og fast om klokker

Pleier vanligvis å gjøre dette selv men hadde ikke verktøy tilgjengelig.

AD'en jeg var innom i dag skulle ha 200kr for dette. Er dette vanlig pris?
 
Pleier vanligvis å gjøre dette selv men hadde ikke verktøy tilgjengelig.

AD'en jeg var innom i dag skulle ha 200kr for dette. Er dette vanlig pris?

Jeg slet med noen skruer som var så fast at jeg ikke var "tøff nok" til å ta i. Jeg fikk det gratis hos AD. Da var det også inkludert en kopp kaffe mens jeg ventet. (Det var forresten hos Bjerke).

8
 

Ut fra deres egen rapport virker dette relativt udramatisk.

Highlights 1st half 2015
Net sales- CHF 3 716 million vs CHF 4 192 million 1st halv 2015 , a decrease of 11.4%,
• Swatch Group recorded a decrease of 11.3% at current exchange rates.
• Double-digit growth in retail sales in Mainland China and Southeast Asia.
• Hong Kong: retail sales downturn has bottomed out, wholesale remains difficult.
• Operating result of CHF 353 million, 53.6% below the first half of the previous year, due to additional currency shifts, lower production utilization and the long-term industrial strategy of continued investment in the employees, new products and marketing. The operating margin reached 9.5%.
• Net income of CHF 263 million, 52.0% below the first half 2015. Net margin was 7.1%.
• Clear improvement in Mainland China. The first three weeks of July show a very positive development compared to last year, especially in the Luxury and Prestige segment, very strong for Breguet, Blancpain, Glashütte Original, Omega and Longines.
• Overall clearly a stronger second half-year will be expected.
 
Takk til to hyggelige TSere som kom på besøk i går. Slikt gjør pappapermen mye bedre. Og kid'n må med; Skal tidlig krøkes, om god wis skal bli;)

image.jpeg
image.jpeg
 
Etter en sommer med utstrakt nato-bruk er et par av dem blitt ekle. Skitne.

Etterlyser vasketips.

Funker det å snike dem sammen med en 60-graders med OMO-color i vaskemaskinen?
 
Etter en sommer med utstrakt nato-bruk er et par av dem blitt ekle. Skitne.

Etterlyser vasketips.

Funker det å snike dem sammen med en 60-graders med OMO-color i vaskemaskinen?
Om dette ikke er noe dyre og eksklusive NATO - kjøp nye.
Eventuelt, jeg har hatt suksess med Zalo, varmt vann og neglebørste.
@BRIO1368 var kjappere.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Zalo og vann er tingen, funker på alt :D

Drister meg til å spørre her jeg. Er det noen som vet hvor jeg kan forsikre kun en klokke? Altså kun verdigjenstandforsikring.
 
Mener at du kan gjøre det hos Tryg @Gunnar. 10% egenandel, minimum 1000 kr.

Ulempen med kun å tegne verdigjenstand, er at grunnrisiko på kr 219 løper fra første produkt (med unntak av reiseforsikring), noe som gjør forsikringen relativt sett dyrere enn hvis hvis du hadde hatt f.eks. en innbo og reiseforsikring i samme selskap :)
 
Etter en sommer med utstrakt nato-bruk er et par av dem blitt ekle. Skitne.

Etterlyser vasketips.

Funker det å snike dem sammen med en 60-graders med OMO-color i vaskemaskinen?

Har lagt dem i oppvaskmaskinen i bestikkskuffen et par ganger. Ideen kom etter at jeg slengte selene til en tripp trapp stolfull av tomatsaus inn sammen med oppvasken for mange år siden.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Tak
Mener at du kan gjøre det hos Tryg @Gunnar. 10% egenandel, minimum 1000 kr.

Ulempen med kun å tegne verdigjenstand, er at grunnrisiko på kr 219 løper fra første produkt (med unntak av reiseforsikring), noe som gjør forsikringen relativt sett dyrere enn hvis hvis du hadde hatt f.eks. en innbo og reiseforsikring i samme selskap :)

Takk for tips, har mailet de nå ;) Problemet er at hverken bil- eller innboforsikring står i mitt navn, mye styr å flytte alt over på meg, men ser ut som om det kanskje må gjøres :)
 
Drister meg til å spørre her jeg. Er det noen som vet hvor jeg kan forsikre kun en klokke? Altså kun verdigjenstandforsikring.

Har forsikret en enkeltgjenstand i Dnb. Vet at Storebramd også tilbyr det samme til kunder som bruker dem fra før :)
Verdt pengene