Klokke til 40 års dagen min!

Det overrasker meg egentlig, når jeg tenker på det, at ikke IWC 3717 er oftere omtalt eller avbildet her på forumet. Første gang jeg så den i en butikk i Gøteborg falt jeg pladask! Senere lokket jeg kona inn i same butikk, og også hun la selv spesielt merke til den før jeg fikk pekt den ut blant alle de andre flotte IWC'ene som omringet den. Jeg har også merket meg at den i større grad er en gjenganger på diverse utenlandske klokkeforum enn her inne.

Jeg kjøpte meg selv en Speedmaster til min 40-årsdag (71-modell jeg også... :) ), både fordi den passet mitt budsjett bedre, og fordi jeg for lenge siden hadde bestemt meg for at jeg skulle ha en Speedy. Neste gang jeg skal unne meg en dyrere klokke kan det lett bli en 3717...

Noen bilder stjålet fra nettet:

25a876b.jpg

iwc3717b.jpg

3717F12.jpg

IW3717_6_resize.jpg

Utrolig pent med blå urskive!!

Jeg tror det er sort urskive på disse, men at slipingen av glasset gjør at lyset spiller oss et puss og får den til å se blå ut. Min Aquatimer ser noen ganger blå ut når lyset faller inn i en spesiell vinkel, men skiven er sort som natten.

Fargeblind som jeg er kan det godt hende jeg tar feil.

Er nok sort skive på IWC sin Pilot Chrono ja, men den kan se blå ut i noen vinkler:) En meget flott klokke, og er eksemplar må nesten inn i boksen på et eller annet tidspunkt:) Og det kan være et godt alternativ for trådstarter til sin 40 årsdag:)

Da har jeg handlet!

Jeg kjøpte en Rolex Sub Gull-stål med blå urskive!! NY!
Dæven.. den er vakker!!
Hadde jeg bare forstått hvordan jeg legger inn bildet på forumet :oops:

Jeg kjøpte en Rolex Sub Gull-stål med blå urskive!! NY!
Dæven.. den er vakker!!
Hadde jeg bare forstått hvordan jeg legger inn bildet på forumet :oops:

Jøss! Vanskeligere var det ikke :) Gratulerer med nytt ur og de 40 første!