Klokke til 40 års dagen min!

Medlem
28. nov. 2010
Innlegg
8
Trenger noen tips ang. klokke til min 40 års dag!!

Jeg har vurdert alt fra Rolex Submariner, Breitling B1, Ulysse Nardin (utrolig vakkre klokker!), Zenith El Primero, IVC ++

Klokka jeg kjøper bør tåle å bli brukt daglig.

Budsjettet mitt er på + - 50 000,-

Er det noen her med erfaringer fra klokkene over?
 
Jeg er fristet til å si enten IWC Portoguese 7 days, men den er kanskje ikke røff nok for deg?
I så fall er Submariner default valget.

Og, gratulerer med dagen :D
 
Hva med seadweller?

Ulysse er absolutt flotte klokker, men ingen AD i Norge, og produsent anbefaler sterkt å ikke handle fra gråmarked/nettet da de selv sier de opplever mye forfalskning.

IWC aquatimer er muligens en kandidat. Hvis du blir usikker kan du innenfor budskjett fint kjøpe en staselig klokke til ca 40k og en mer herjeklokke til 10k.

Gratulerer med dagen!
 
Alle klokker tåler å bli brukt daglig.:)
Det spørs hva den skal utsettes for i løpet av dagen.;)

Hvis vanntetthet er et krav:
Rolex Datejust
Rolex Sub
IWC Aquatimer

Eller denne::D

481106d1311926936-one-watch-only-what-would-what-would-really-39-55-43-03-03b.jpg


Denne er også smekker:

ayn33s.jpg
 
Vil du kjøpe nytt eller brukt?

En klokke fra JLC´s Master Control serie kan være et alternativ hvis du vil kjøpe brukt og ha en litt elegant klokke.

Hvis du vil ha litt mer sporty så er jo en ny Rolex Submariner et godt valg. Alternativt kan du jo gå for en brukt Blancpain Fifty Fathoms.

Har ikke så mye erfaringer med IWC, men de har noen flotte klokker. Ingenieur fra Vintage Collection er jo helt nydelig da :)
 
Her vil jeg tro du kommer til å få mange forslag. :) Selv stemmer jeg for Rolex Sub. En udødelig klassiker, som kan brukes til alt! For 50k kan du kjøpe deg en kliss ny en også. Grattis!
 
Alle klokker tåler å bli brukt daglig.:)
Det spørs hva den skal utsettes for i løpet av dagen.;)

Hvis vanntetthet er et krav:
Rolex Datejust
Rolex Sub
IWC Aquatimer

Eller denne::D

481106d1311926936-one-watch-only-what-would-what-would-really-39-55-43-03-03b.jpg


Denne er også smekker:

ayn33s.jpg

Var å kikket på den Zenithen i helga.. Dog . med blå urskive! Utrolig smekker sak.. Helt klart en favoritt!!
 
Her vil jeg tro du kommer til å få mange forslag. :) Selv stemmer jeg for Rolex Sub. En udødelig klassiker, som kan brukes til alt! For 50k kan du kjøpe deg en kliss ny en også. Grattis!

Rolex er absolutt en aktuell kandidat. Kjøpte en Rolex til kona for ett par år siden. (klassisk dame-rolex) Klokken var brukt, og ca. 30 år gammel, men går serdeles nøyaktig og oppleves som utrolig robust...
 
Tja...hva man har lyst på skifter jo hele tiden.
Etter at jeg har begynt å henge på dette forumet så skifter jeg mening sånn rundt annen hver måned.....hadde egentlig tenkt til å kjøpe meg en AP RO til min egen 40-års dag - nå har jeg overhodet ingen peiling!

Fikk dog en strøken "Pie Pan" av min kone i dag - ble svært glad, jeg:p
Synes egentlig ikke du skal henge deg opp i et budsjett, men rett og slett kjøpe noe du synes er pent og kunne tenkt deg å beholde over tid. Speedy er foreslått (den blir jo aldri feil), Sub er fin (foretrekker Seamaster selv) eller hvorfor ikke kjøpe fler? Hva med en brukt Sub OG en "Pie Pan". Da er du jo utrustet for alt....:cool:
 
IWC 3717

Det overrasker meg egentlig, når jeg tenker på det, at ikke IWC 3717 er oftere omtalt eller avbildet her på forumet. Første gang jeg så den i en butikk i Gøteborg falt jeg pladask! Senere lokket jeg kona inn i same butikk, og også hun la selv spesielt merke til den før jeg fikk pekt den ut blant alle de andre flotte IWC'ene som omringet den. Jeg har også merket meg at den i større grad er en gjenganger på diverse utenlandske klokkeforum enn her inne.

Jeg kjøpte meg selv en Speedmaster til min 40-årsdag (71-modell jeg også... :) ), både fordi den passet mitt budsjett bedre, og fordi jeg for lenge siden hadde bestemt meg for at jeg skulle ha en Speedy. Neste gang jeg skal unne meg en dyrere klokke kan det lett bli en 3717...

Noen bilder stjålet fra nettet:

25a876b.jpg


iwc3717b.jpg


3717F12.jpg


IW3717_6_resize.jpg
 
Jeg hadde ikke vært i tvil, gå for en brukt Rolex SeaDweller, har hatt min i snart 30 år og den har bevist sin kvalitet under vann, sand og hard daglig bruk i tjeneste. Du har i tillegg råd til en service og et kvalitetsprodukt fra Arcus for å feire en vellykket framtidig investering. :)
Mvh Tom
 
Jeg hadde ikke vært i tvil, gå for en brukt Rolex SeaDweller, har hatt min i snart 30 år og den har bevist sin kvalitet under vann, sand og hard daglig bruk i tjeneste. Du har i tillegg råd til en service og et kvalitetsprodukt fra Arcus for å feire en vellykket framtidig investering. :)
Mvh Tom

Veldig godt sagt. :D
 
Det overrasker meg egentlig, når jeg tenker på det, at ikke IWC 3717 er oftere omtalt eller avbildet her på forumet. Første gang jeg så den i en butikk i Gøteborg falt jeg pladask! Senere lokket jeg kona inn i same butikk, og også hun la selv spesielt merke til den før jeg fikk pekt den ut blant alle de andre flotte IWC'ene som omringet den. Jeg har også merket meg at den i større grad er en gjenganger på diverse utenlandske klokkeforum enn her inne.

Jeg kjøpte meg selv en Speedmaster til min 40-årsdag (71-modell jeg også... :) ), både fordi den passet mitt budsjett bedre, og fordi jeg for lenge siden hadde bestemt meg for at jeg skulle ha en Speedy. Neste gang jeg skal unne meg en dyrere klokke kan det lett bli en 3717...

Noen bilder stjålet fra nettet:

25a876b.jpg


iwc3717b.jpg


3717F12.jpg


IW3717_6_resize.jpg

Utrolig pent med blå urskive!!
 
Jeg tror det er sort urskive på disse, men at slipingen av glasset gjør at lyset spiller oss et puss og får den til å se blå ut. Min Aquatimer ser noen ganger blå ut når lyset faller inn i en spesiell vinkel, men skiven er sort som natten.

Fargeblind som jeg er kan det godt hende jeg tar feil.
 
Er nok sort skive på IWC sin Pilot Chrono ja, men den kan se blå ut i noen vinkler:) En meget flott klokke, og er eksemplar må nesten inn i boksen på et eller annet tidspunkt:) Og det kan være et godt alternativ for trådstarter til sin 40 årsdag:)