Klokke-kjøp 2010

Kanskje det er i år jeg endelig skal få kjøpt en Blancpain AquaLung?

2850B-1130A-64BDA.jpg
 
2010-budsjettet er allerede sprengt, men har lenge tenkt på AquaLung selv (er litt svak for akkurat dét skivedesignet ;)). Det er dog noe med den delte børstede bezelen som skurrer litt i mine øyne.
 
Skal ikke se bort ifra at det blir en Breitling på meg iløpet av 2010 :grin:

Eller rettere sagt, en Breitling til 8)
 
Har akkurat solgt en klokke så min dårlige samvittighet er borte!

Satser hardt på å unngå et nytt klokkekjøp i 2010. Føler samlingen er i balanse og at jeg har en fin rullering på klokkene.

Om ikke forsettett holder blir det kanskje japansk. Men vil helst vente til etter Basel.
 
Jeg føler på meg det blir en Patek Philippe i år.

Etter litt modning er det klart for å sette handling bak ordene.
Denne modellen er dog vanskelig å få, så det blir med litt tålmod i bunn.
Men det skal gå.
;)

Hvilken modell, Moore?
Jeg har alltid vært litt svak for PP. Særlig de rene Calatravaene og ikke minst de diskrete dykkerurene.
Men jeg har innsett at de er for dyre for meg sånn jeg har det nå... Tre små barn, to hytter og en plankehaug av et hus...
Ellers har jeg det bra ....:mrgreen:
 
Selv er jeg ganske interessert i en 16613 med blå skive i løpet av året. Er også veldig interessert i den nye Submarineren, både i stål og two-tone.
 
Hvilken modell, Moore?
Jeg har alltid vært litt svak for PP. Særlig de rene Calatravaene og ikke minst de diskrete dykkerurene.
Men jeg har innsett at de er for dyre for meg sånn jeg har det nå... Tre små barn, to hytter og en plankehaug av et hus...
Ellers har jeg det bra ....:mrgreen:

Hehe... du får det sagt, Frodo!;)
Joda, jeg går etter en PP nå.
Har sett meg ut Nautilus.
Etter en visuell befaring for kort tid siden, inkludert prøve på hånden, falt jeg for det umiddelbart.
Modellen blir enten 5711, 5712, 5726 eller 5980.
 
Målet for 2010 blir for min del er en Rolex sub eller en PAM. Problemet er at fruen også ønsker seg en submariner etter at jeg var dum nok til å ta henne med til en forhandler i stavanger for å prøve en... Dette blir et dyrt klokkeår folkens.. .hehe

So far i 2010:
Rolex til fruen ... CHECK
Rolex til meg selv ... CHECK
Panerai til meg selv... fremdeles 6 måneder igjen av året :mrgreen:
 
Tja.
For øyeblikket tar jeg meg selvi å surfe mye på Explorer I og II (damn you JoLu!), Sub 5513 (var klar for den KarlFr hadde til salgs rett før jul, men den ble solgt før midlene var på konto) og Sub 14060.

I tillegg ble jeg litt forelsket i Speedy etter at jeg ga bort (doh!) en reduced til the old man. Må bli en Pro.

Ja, og etter at jeg tapte en eBay-auksjon for en Universal Geneve Compax Cronograph fra slutten av '90 for noen uker siden klarer jeg ikke la være å tenke på en slik. Noen som vet hvor den Dag Braanaas hadde til salgs for en stund siden endte opp?

Fader. Dette blir dyrt.

Anders: tror det blir vanskelig å selge noe - alle urene i samlingen din er jo "must haves"!

Siden dette ble skrevet har jo både en vintage Speedmaster Pro og en 14060m blitt handlet. I tillegg til Breitling Navitimer Montbrilliant. Ser jamme nut til at det blie en hvit Explorer II i løpet av denne måneden også. Etter det er jeg litt "tom" (på flere måter...), selvom 5513, 16800 med malt skive, Daytona og Dweller fortsatt er ur som må inn i samlingen.
 
Hittil i år er det blitt en Panerai Pam 320, en Montblanc Timewalker, en Tag Monaco og en Perrelet Double Rotor. Reiser en tur til London denne uken, og skal vel ikke utelukke at jeg kan ramle over noe interessant der (selv om jeg egentlig har lovet meg selv at jeg ikke skal kjøpe flere klokker i år).
 
PAM 210, Rolex Deepsea og Breitling Avenger Skyland inn for min del så langt.

Og det gjenstår kun ett ur på handlelisten min i år;) (men det er alt for lenge igjen av året til å være så bastant...)
 
Tja, neste på listen er fra Rolex, GMT eller Explorer 2.
Og som så mange ganger før, muligens noe annet snacks før det f.eks en dressklokke med Ø40.;)

2010 blir nok et fint år, selv om det også er gjort noen våpenkjøp.
 
Det har hittil i år blitt gjort to kjøp, en Panerai zero og en Breitling superocean.
Store muligheter for at det blir en Stowa mot høsten. Målet for året er en pam312 eller 320, men det blir nok ikke noe av, på grunn av en kjedelig liten ting kalt økonomi:(
 
Har allerede kjøpt tre klokker i år, men snuser litt på Breitling Superocean Heritage
46 Black Dial Rubber... Det blir kanskje klokke nr. 4 :)
 
Har sprengt budsjettet mitt på Omega hittil i år, og gir meg ikke før jeg har funnet en Speedmaster Mark IV. Ellers har jeg lagt min elsk på Anonimo Militare Chrono 2017, men den blir så dyr at jeg må selge noe....får frysninger bare ved tanken............
 
Kanskje ikke årets aller gjeveste kjøp, men absolutt noe jeg gleder meg over :) Bestilt i dag, venter spent på pakke i posten (det er derfor ikke mitt bilde...).

Sinn 656
sinn656.jpg
 
Hva blir deres gjeveste kjøp i år?

Jeg vurderer sterkt å prøve meg på Rolex i år, iallefall dersom det kommer en ny SS sub i år (no-date).
Ulempen er jo at noe må vike for at jeg kan realisere dette da jeg har sprengt klokke-budsjettet for 2010 allerede :oops:

Har vært en del aktivitet i samlingen siden dette ble skrevet. Målet mitt for resten av året blir å dra i land en Rolex GMT IIc. Det blir vann & brød frem til jul!