Trenger hjelp til å velge.......

Medlem
25. des. 2007
Innlegg
1.091
Sted
Bærum
Ja, nå sitter jeg her med et vanskelig valg. Jeg skal om drøye 1 1/2 måned på ferie til varmere strøk og fant plutselig ut at jeg "måtte" ha en ny sommerklokke. Jeg solgt for litt siden en Doxa 750 GMT professional, et valg som den gang virket smart, men sett i ettertid savner jeg den.

- Det ene alternativet er derfor en Doxa T1000 Professional (dvs. med orange skive) Se link: http://www.doxawatches.com/sub1000t_dial_choice.htm

- Det andre alternativet er en Breitling Steelfish med blå skive og blå gummirem. Se link: http://www.breitling.com/en/intro.html#/models/aeromarine/superocean-steelfish/

Er det noen som har innspill, meninger eller bare kunne tenke seg å hjelpe meg med valget? Jeg er jo i likhet med de fleste andre påvirket av hva andre rundt meg synes og takker for all hjelp jeg kan få :)
 
Gå for Doxa`n. I tillegg til at Doxa kjører veldig gode priser på 1000t`n nå så får du en klokke med et helt unikt design og historie som får de fleste dykkerur til å rødme.
Og ikke minst så er Doxa orange bare ufattelig kult :cool:
 
Doxa!

Jeg hadde Doxa som favoritt før jeg tok en ekstra titt på nettsidene, og favorittstempelet ble ikke mindre av at Doxa sin side ikke hadde musikk.

Spøk til side. Orangefargen er veldig kul, og hvis du savner en Doxa, så vet du jo at det blir et gledelig gjensyn.
 
Trakk Doxa`n min for salg nå. Greier ikke å kvitte meg med denne klumpen:D
Blir kveldens klokke:cool:

20100306-P3060244.jpg
 
Uten å egentlig være noen stor Breitling-fan må jeg si at jeg lett ville gått for Steelfish i blått. Fikk faktisk lyst på en selv!
 
Ai ai... vanskelig valg, men tror nok jeg ville gått for en Doxa. Denne er jo en skikkelig sommerklokke og du kommer nok ikke til å treffe andre som har maken...
 
Lett valg; Breitling all the way!

+1
Litt forskjellig prisklasse her også da.
Steelfish har jo også heilumventil, noe som er et must på en skikkelig dykkerklokke etter min mening. Ikke at du noen sinne vil befinne deg på 1000m, men alikevel...en kul tech greie i min bok. Kunne ikke se at Doxa'en hadde det.
Den blå skiva på Breitlingen er veldig pen. Det er også en klokke som kan gå fra shorts og t-skjorte modus til semi-pyntet med et kjapt reim skifte. Doxa'en er ikke noe du vil ha stikkende ut under skjorte mansjetten etter min mening.
 
Stemme til Steelfish herfra også! Den går til alt, i tillegg til å ha en flott skive og et kult design. Vurderte den som "sommerklokke" selv her før jeg handlet meg helt bort i dag:)
 
Én stemme til Doxa herfra. Er ikke Breitlingfan overhodet, og synes Doxa er tøft!
 
Jeg ville også valgt Steelfish'en på blå Ocean Racer.
Utrolig flott klokke .... og gummireimen passer perfekt !

tigergutt

ef7d9b39.jpg
 
Ja, jeg må takke for all hjelp.... Dessverre har vel ikke valget akkurat blitt noe enklere! Jeg hadde i dag bestemt meg for Breitlingen, da jeg lenge har vært "super-hypp" på akkurat denne. Flere ganger har jeg vært på nippet til å bestille eller kjøpe nettopp denne klokken. Med andre ord er det en etterlengtet klokke og en jeg i motsetning til doxaen, ikke har hatt tidligere.

Dessverre var valget av film i kveld ikke helt upåvirket av min kjøpelyst....

Endte som noen kanskje har klart å gjette opp med "Sahara", hvor tilfeldigvis Dirk Pitt bærer nettopp denne klokken:
Sahara-Doxa1.jpg


Med andre ord, er jeg ikke lenger like sikker på at det blir en Steelfish... argh!! Decisions, decisions....
 
Solgte du ikke nettopp en Steelfish?
Solgte du ikke nettopp en Doxa?!

Altså.. Var det eneste du tidligere bommet på fargevalg og andre underordnede elementer? :)

Jeg hadde valgt en Panerai! :cool:
 
Hehe.... jeg solgte en doxa... det er korrekt! Men ingen steelfish! Det var en skyland :)

Uansett tror jeg nok det ligger an til en breitling, og ja, det hadde blitt en Panerai om jeg hadde sett SMES sin salgsannonse litt tidligere. Istende må jeg vente på at Bjerke får inn "min" Panerai. De sier nemlig at Panerai er utsolgt fra fabrikken og at jeg derfor ikke får min før den nye serien slippes :( Men jeg har allerede betalt inn et lite depositum, så Panerai blir det, så fort de får r@#& i gir!

Ellers er jeg for tiden kjøpe-kåt og trenger noe nytt før Paneraien kommer!